Home
Strona główna / Jak możemy Ci pomóc? / Tworzę strony www

Tworzę strony www

  • strona WWW bez dobrej i unikalnej treści to niepełnowymiarowy produkt,
  • upselling treści na strony WWW to doskonały sposób na dodatkowy zarobek,
  • pomoc copywriterów pozwoli uniknąć błędów popełnianych przez klientów, którzy usiłują działać na własną rękę,
  • oferujemy tworzenie artykułów informacyjnych i poradnikowych oraz opisów produktów; zajmujemy się także regularnym dostarczaniem tekstów na blogi.

Zajmujesz się tworzeniem stron internetowych na zlecenie? Dbasz o to, żeby inne firmy posiadały w sieci własne profesjonalne wizytówki? Z pewnością zdajesz sobie sprawę, że żadna strona nie może istnieć bez wartościowej treści. Dowiedz się, co możemy zaoferować Tobie i Twoim klientom i jakie realne korzyści osiągnie dana witryna dzięki pomocy doświadczonych copywriterów.

Dlaczego content jest taki istotny?

Każda strona internetowa składa się z trzech podstawowych elementów. Są to:
- warstwa graficzna,
- mechanika działania,
- treść, czyli zawartość merytoryczna.

Dwie pierwsze składowe musisz zapewnić Ty, czyli twórca witryny. Trzeci, kluczowy element – treść – jest zwykle dostarczany przez samego klienta. Niestety nawet najlepszy projekt może zostać zrujnowany poprzez nieprofesjonalne przygotowanie zawartości strony. Właśnie dlatego warto rozważyć alternatywne rozwiązanie, a mianowicie powierzenie tego ważnego zadania specjalistom.

Firmowa strona WWW jest warta tyle, ile jej treść. Dobre, unikalne, atrakcyjne dla użytkownika teksty niosą za sobą niezrównane korzyści marketingowe. W dobie content marketingu to właśnie one stanowią trzon budowania pozytywnej relacji z potencjalnym klientem. Trudno przecenić znaczenie profesjonalnie przygotowanej treści, jeśli chodzi o SEO i pozycję danej witryny w wyszukiwarce. Jednocześnie to właśnie pożyteczne teksty utrwalają wizerunek danych przedsiębiorców jako godnych zaufania specjalistów.

Up-selling treści jako forma dodatkowego zarobku

Skoro tworzysz strony WWW i zajmujesz się dostarczaniem klientowi całej wizualnej otoczki, być może warto pomyśleć nad poszerzeniem swojej oferty. W końcu sprzedajesz nie tylko strony, ale też swoje umiejętności związane z pisaniem kodu czy wykonywaniem grafik. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby dołączyć do proponowanych usług także zapełnianie witryny treścią. Jeśli sam nie masz niezbędnej wiedzy, talentu pisarskiego albo po prostu czasu, doskonałą metodą na dodatkowy zarobek będzie up-selling.

Na czym miałoby to polegać? Wystarczy, że zleciłbyś stworzenie treści na projektowaną stronę za pośrednictwem Writers.pl. Oczywiście wcześniej musiałbyś to ustalić z konkretnym klientem, przedstawiając mu korzyści wynikające z dokupienia gotowych tekstów. Żeby up-selling był skuteczny, podczas negocjacji należy zaoferować zleceniodawcy lepszą, bardziej rozbudowaną wersję produktu, ale nie wolno robić tego od razu. Na początku trzeba skupić się na wersji bazowej. Dopiero później przedstawia się dostępne ulepszenia i objaśnia, dlaczego warto zainwestować w pełnowartościową, gotową do użytku witrynę. Tym samym można zmaksymalizować zyski z jednej transakcji, rozbudowując ją o kolejny poziom.

Jak przekonać klienta do inwestycji w dobrze przygotowaną treść?

Aby strona WWW prezentowała firmę od najlepszej strony i mogła sprawdzać się w roli internetowej wizytówki, powinna spełniać pewne wyznaczone standardy. Niestety, przedsiębiorcy rzadko kiedy potrafią im sprostać. Porządną stronę WWW powinny cechować przede wszystkim:

  • unikalność – klienci często kopiują opisy czy artykuły z innych stron, a tym samym strzelają sobie w kolano. Algorytmy Google'a doskonale wiedzą, czy dana treść została skopiowana, a jeśli tylko wykryją plagiat, traktują nieoryginalną stronę jako bezwartościową,
  • wysoka jakość – treść, która jest niepoprawna stylistycznie, gramatycznie lub (co gorsza) ortograficznie, automatycznie odrzuca spore grono potencjalnych klientów. Jeśli stronę firmową zapełniają teksty o słabej jakości, jest ona co najwyżej wizytówką niechlujstwa i braku profesjonalizmu,
  • poprawne formatowanie – zapewnia to przyjemne wrażenia estetyczne i czytelność strony, ułatwia odbiór i wpływa na pozycjonowanie witryny. Tymczasem długie, jednolite bloki tekstu odstraszają nawet pozytywnie nastawionych użytkowników. Zamiast tego należy dzielić treść na krótsze, łatwiej przyswajalne fragmenty, stosować nagłówki, akapity i pogrubienia, tworzyć listy i podkreślać najważniejsze informacje,
  • przystępność – nawet jeśli Twój klient jest mistrzem w swojej dziedzinie, nie znaczy to jeszcze, że potrafi przystępnie o niej napisać. Większość przedsiębiorców ma problem z prostym przedstawieniem swojej działalności w taki sposób, aby było to atrakcyjne dla czytelników. Właśnie tutaj wkraczają copywriterzy, którzy z łatwością posługują się słowem pisanym i potrafią opowiedzieć o najnudniejszych i najbardziej skomplikowanych rzeczach w angażujący, ciekawy i przystępny sposób.

Co musisz wiedzieć, zanim zlecisz nam treści?

Przede wszystkim musisz zrozumieć, w jakim celu powstaje dana strona. Odpowiedź na to pytanie powinna determinować wszystkie dalsze działania. Podpytaj klienta o takie kwestie, jak:

  • budżet, jakim dysponuje i jaki może poświęcić na zapełnienie strony treścią,
  • branżę, w jakiej się porusza oraz produkty i/lub usługi, które oferuje (ich wady i zalety, przeznaczenie, ceny),
  • profil grupy docelowej, czyli osób, do których zamierza dotrzeć ze swoją ofertą.

Pamiętaj, że aby dana strona odniosła sukces, musi być użyteczna w każdym tego słowa znaczeniu. Wytłumacz klientowi, że użyteczność ma wiele aspektów:

  • łatwość w obsłudze przez użytkowników,
  • szybkość poruszania się po stronie i bezproblemową nawigację,
  • responsywność, czyli dostosowanie witryny do urządzeń mobilnych,
  • użyteczna, oryginalna zawartość.

Znowu – pierwsze trzy aspekty to efekt pracy grafików i programistów, czyli Twoja działka. Nawet najlepiej wykonana strona nie spełni jednak swojego zadania, jeśli nie będzie dostarczać użytkownikom ciekawej i wartościowej treści. To właśnie jej poszukują potencjalni klienci. Teksty muszą zaciekawiać, przyciągać odbiorców, zaspokajać potrzebę wiedzy. Innymi słowy – sprawiać, że na stronę będzie się chciało wracać.

Co możemy dla Ciebie zrobić?

1. Artykuły informacyjne
Celem każdej strony firmowej jest przyciągnięcie potencjalnych klientów. Należy sprawić, aby użytkownik mógł odnaleźć dokładnie to, czego szuka – dlatego trzeba podawać mu na tacy konkretne informacje. Załóżmy, że tworzysz stronę dla małego, lokalnego biznesu, na przykład dla zakładu fryzjerskiego. Co powinno znaleźć się na takiej witrynie? Oprócz cennika i zakładki „Kontakt” (wraz z adresem, telefonem, mailem i godzinami otwarcia) należy zwrócić szczególną uwagę na opisy poszczególnych usług oraz na zapełnienie strony głównej. Dobrą metodą może być przeredagowanie artykułu „O nas”. Najczęstszym błędem popełnianym przy tworzeniu artykułów informacyjnych jest pisanie wyłącznie o sobie. Cała sztuka polega na tym, żeby pisząc o sobie, pisać o swoich odbiorcach. O tym, czego potrzebują i o tym, co mogą zyskać dzięki skorzystaniu z firmowej oferty. Nie zmienia to faktu, że jeśli zakład albo poszczególni fryzjerzy posiadają jakieś nagrody lub wyróżnienia, warto o tym wspomnieć. Gdy firma zaprezentuje swoje doświadczenie, profesjonalizm i szacunek do klientów, ci ostatni poczują się zachęceni do złożenia wizyty w salonie.

Zadbamy o to, żeby jasno nakierować czytelników na to, czego się od nich oczekuje. Może to być przekierowanie do sklepu internetowego, zapisanie się do newslettera albo po prostu podjęcie kontaktu. W przypadku zakładu fryzjerskiego celem będzie właśnie umówienie się na wizytę. Można wprowadzić zapisy przez internet – warto jednak zadbać, aby dobrze opisać, czym różnią się od siebie poszczególne usługi oraz ile czasu i pieniędzy potrzeba, aby z nich skorzystać. Wtedy strona internetowa spełni swoje zadanie, czyli przyczyni się do zwiększania zysków.

2. Artykuły specjalistyczne/blog
Artykuły informacyjne to niezbędne minimum, aby firmowa strona WWW mogła poprawnie funkcjonować. Warto jednak zaproponować klientowi coś więcej, na przykład prowadzenie działu z artykułami tematycznymi. Mogą to być porady lub regularnie publikowane posty w formie bloga. Ważne, aby treści:

Zlecenie dodatkowych artykułów specjalistycznych na Twój portal pomoże Ci:

  • były pomocne z punktu widzenia użytkownika,
  • ułatwiały mu wybór konkretnej usługi,
  • sprawiały wrażenie, że czytelnik ma do czynienia z profesjonalną firmą, która chce się podzielić swoją wiedzą w danym temacie.

Do tworzenia artykułów specjalistycznych potrzebujesz najlepszych autorów. Możesz ich odnaleźć, przeglądając naszych copywriterów według jakości ich tekstów oraz według ocen otrzymanych od zleceniodawców. Oprócz tego, że autorzy treści muszą zadbać o jej atrakcyjność, do pisania specjalistycznych tekstów potrzebna jest także fachowa wiedza i/lub umiejętność szybkiego i dokładnego researchu. W przypadku bardziej wymagających branż warto wybrać do współpracy copywriterów o pokrewnych zainteresowaniach. Właśnie wtedy przydaje się trzecia opcja przeszukiwania autorów, mianowicie według ich specjalizacji. Writers.pl pozwala stworzyć wirtualną redakcję zaznajomioną z danym tematem, która będzie dostarczać na stronę treści wysokiej jakości.

Nasz platforma umożliwia także czuwanie nad postępem prac w obrębie poszczególnych projektów. Oczywiście w przypadku artykułów poradnikowych czy bloga warto szczegółowo określić wytyczne, a także zgłosić stosowne uwagi do pierwszych zleceń. Dalsze teksty także można monitorować – w razie potrzeby copywriter naniesie niezbędne poprawki – wystarczy jednak sprecyzować swoje oczekiwania, a autorzy będą mogli działać zupełnie samodzielnie.

Jeśli chodzi o tworzenie bloga, wymaga to systematyczności i wprawnego posługiwania się słowem. Teksty zwykle mają nieformalny charakter – wyglądają wtedy na bardziej autentyczne i spontaniczne. Jeśli blog będzie wartościowy, to znaczy będzie zawierał unikalne, przydatne dla czytelnika i przystępnie zredagowane treści, przyniesie Twojemu klientów ogromne korzyści. Przede wszystkim:

  • zwiększy ruch na stronie (także ten pochodzący z wyszukiwarki),
  • pozwoli na linkowanie do portali społecznościowych albo innych podstron,
  • przyciągnie potencjalnych klientów i pomoże zbudować ich zaufanie,
  • pogłębi relacje z odbiorcami poprzez wciąganie ich w interakcję,
  • aktualne, związane z tematyką strony teksty zostaną dostrzeżone przez algorytmy Google'a, a to wpłynie korzystnie na pozycjonowanie w wyszukiwarce.

Artykuły poradnikowe, specjalistyczne i blogi mają ważną wspólną cechę – mogą być stworzone w taki sposób, aby w niczym nie przypominać nachalnych reklam. Nie chodzi tutaj o gołosłowne zachwalanie własnych produktów – wystarczą delikatne nawiązania do oferty wplecione w garść pożytecznych informacji. Taka taktyka o wiele skuteczniej zadziała na użytkowników strony. Co do tematów – Twój klient może zadecydować, o czym dokładnie ma traktować każdy z tekstów; jeśli jednak nie ma na to pomysłu, sami zajmiemy się wyszukiwaniem i opracowywaniem konkretnych zagadnień.

3. Opisy produktów
Jeśli Twój klient zajmuje się produkcją lub dystrybucją jakiegoś towaru, nie należy pomijać także tego rodzaju treści. Powiedzmy, że zgłosił się do Ciebie producent soków z owoców i warzyw. Projektujesz dla niego dział „Nasze produkty” i zamieszczasz tam zdjęcia i nazwy poszczególnych napojów. Z punktu widzenia użytkownika sam obraz z podpisem nie wystarczą. Warto opisać każdy z produktów, zwracając szczególną uwagę na to, żeby każdy z opisów był unikalny.

Oczywistym jest, że nikt nie zna produktów lepiej niż ich producent. Sama wiedza na temat specyfikacji nie wystarczy jednak do stworzenia zróżnicowanych, a jednocześnie zajmujących czytelnika opisów. Nawet gdy produkty są niemalże identyczne, ich opisy muszą być odmienne – w przeciwnym razie algorytmy Google'a wykryją duplicate content, a strona nie będzie mogła liczyć na wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania. Właśnie dlatego powinieneś skorzystać z pomocy copywriterów, którzy potrafią opisać podobne rzeczy na niezliczoną ilość sposobów.

Możesz być pewien, że treści, które sprzedasz w szerszym pakiecie swojemu klientowi, będą zupełnie unikalne. Zadbaliśmy o to, integrując naszą platformę z CopyScape. Każdy tekst oddawany przez Writers.pl jest automatycznie sprawdzany pod kątem oryginalności – splagiatowane treści nie przejdą weryfikacji systemu, a przez to nie będą mogły zostać odesłane do zleceniodawcy.