Home
Strona główna / Oferta / Teksty z synonimami

Teksty z synonimami

Jedną z wielu dostępnych metod SEO jest wykorzystywanie tekstów z synonimami. Chociaż algorytmy Google'a przykładają coraz większą wagę do jakości treści, wciąż istnieje sporo zastosowań dla przeciętnych materiałów tworzonych pod pozycjonowanie strony. Dowiedz się:

  • Co kryje się pojęciem tekstów synonimicznych?
  • Na czym polega tworzenie takich treści?
  • Jakie są ich zalety i w jaki sposób możesz je wykorzystać?

Co to są teksty z synonimami?

Wyobraź sobie stosunkowo krótki, treściwy tekst, na przykład opis produktu albo opis do katalogu. Teraz pomyśl, jak wyglądałaby dokładnie ta sama treść, ale napisana przy pomocy innych słów. Rozplanowanie informacji, kompozycja, wartość merytoryczna – wszystko musi pozostać dokładnie takie, jak w bazowym tekście. Jedyna różnica polega na tym, że do napisania drugiego opisu zostaną wykorzystane wyrazy bliskoznaczne. Na tym właśnie opiera się cała idea tekstów z synonimami.

Artykuły synonimiczne są jednym z podstawowych narzędzi wykorzystywanych przez pozycjonerów, aby poprawić pozycję konkretnej strony w wyszukiwarce internetowej. Są to zwyczajne teksty SEO, które dodatkowo wyposażono w sprytne, odpowiednio dopasowane synonimy. Może to dotyczyć tylko niektórych wyrazów, dłuższych zwrotów albo całej treści tekstu.

Jak powstają teksty synonimiczne?

Synonimy można dopisywać do oryginalnego tekstu ręcznie albo przy pomocy specjalnych edytorów. Druga metoda jest szybsza - wbudowane słowniki automatycznie sugerują pasujące wyrazy bliskoznaczne. W stosunkowo krótkim czasie można pozyskać mnóstwo unikalnych tekstów, zadbać o ich publikację na różnych witrynach i pozyskać odpowiednią liczbę linków promujących daną stronę. Brzmi pięknie... o ile wykonaniem zajmie się ktoś, kto wie, jak zrobić to na poziomie. Aby artykuły z synonimami mogły być wartościowe, konieczne jest fachowe podejście do tematu. Teksty pisane z automatu będą zawierały wiele błędów w odmianie, a po wymieszaniu wyrazów bliskoznacznych najprawdopodobniej zupełnie stracą czytelność i sens. Dlatego tak ważne jest, żeby ich tworzeniem zajął się profesjonalista.

Standardowa ścieżka postępowania przedstawia się następująco:

  • 1. Copywriter tworzy podstawowy tekst na określoną ilość znaków, którego później używa jako bazy dla stworzenia kolejnych wariacji na jego temat.
  • 2. Do tekstu bazowego dopisuje synonimy wybranych słów (w tym celu używa specjalnych znaczników {|}, które pozwalają rozpoznawać i wymieniać synonimiczne partie).
  • 3. Przygotowany artykuł zostaje przepuszczony przez specjalny program – mieszarka umożliwia uzyskanie kilku, a nawet kilkunastu różnych tekstów o niemalże identycznej treści, a jednocześnie unikalnej formie. Liczba otrzymanych tekstów zależy od liczby zaproponowanych synonimów – generalnie im więcej wyrazów bliskoznacznych, tym lepiej.

Przyjrzyjmy się zatem, jak to wygląda w praktyce. Oto przykładowe zdanie opatrzone synonimami:

{Mamy|Posiadamy|Obsługujemy} {dużo|wielu|mnóstwo}{zadowolonych|usatysfakcjonowanych} {klientów|zleceniodawców}.

Z powyższego tekstu można wygenerować szereg kombinacji wynikowych. Przykładowe zdania będą brzmiały następująco:

  • Mamy wielu zadowolonych klientów.
  • Posiadamy mnóstwo usatysfakcjonowanych klientów.
  • Obsługujemy wielu zadowolonych zleceniodawców.
… i tak dalej.

Jak widać, każde z zaproponowanych zdań prezentuje się nieco inaczej. Dzięki temu powyższe frazy zostaną rozpoznane przez roboty Google jako unikalne. Trzeba jednak mieć świadomość, że zbudowanie w oparciu o podobne artykuły pełnowartościowych stron czy blogów jest niemożliwe. Generowane teksty pozostają zbyt zbliżone treścią i zbieżne tematycznie – nie sprawdzą się zatem w roli artykułów poradnikowych czy sponsorowanych. Mimo wszystko istnieją sytuacje, kiedy mogą się one okazać bardzo przydatne.

Kiedy warto zamówić teksty z synonimami?

Teksty synonimiczne wykorzystuje się niemalże wyłącznie w procesie pozycjonowania witryny. Stosuje się je w celu:

  • zbudowania masowego zaplecza SEO, np. w postaci niewielkich blogów,
  • zapełnienia witryn typu Pressel Page,
  • skatalogowania stron internetowych,
  • wygenerowania dużej liczby stron z linkami przychodzącymi.

Istnieje jednak jeszcze jedno zastosowanie dla tekstów z synonimami, o którym nie mówi się równie często. Dotyczy ono klientów, którzy potrzebują stworzyć wiele bardzo podobnych opisów produktów albo innych przeciętnej jakości tekstów o analogicznej treści, za to unikalnej formie. Warto się zainteresować tą usługą zwłaszcza wtedy, jeśli chcesz wygenerować z jakiejś bazy danych dużą liczbę artykułów. Przykład? Załóżmy, że chcesz stworzyć bazę polskich sklepów spożywczych. Nie musisz wydawać majątku na osobne opisy dla każdej Biedronki w kraju. Wystarczy, że napiszemy opis z synonimami i dołożymy z bazy zmienne dotyczące adresu czy godzin otwarcia – w ten sposób wygenerujemy opisy dla wszystkich Biedronek bardzo niskim kosztem.

Co powinno cechować dobre teksty synonimiczne?

Choć mówi się, że teksty z synonimami mają więcej wad niż zalet, jest to dość szkodliwa generalizacja – w końcu wszystko zależy od potrzeb klienta i od umiejętności danego copywritera. Uporać się z tym zadaniem samodzielnie, bez profesjonalnej pomocy, jest niezwykle trudno. Autor tekstów synonimicznych musi zwrócić uwagę na dwa podstawowe czynniki:

  • 1. Unikalność – aby uzyskać efekt, na który nabiorą się algorytmy Google'a, potrzeba wyjątkowego wyczucia, cierpliwości i sprawności językowej. Staranne dopasowanie synonimów jest niezwykle wymagające. Jeśli roboty mają rozpoznać tekst jako unikalny (w końcu nie chcemy, aby posądziły nas o kopię), konieczne jest nie tylko staranne dobranie synonimów, ale też zadbanie o ich odpowiednią odmianę.
  • 2. Jakość tekstów – nie musi być powalająca, ale powinna być przynajmniej przeciętna. Trzeba zawczasu zadbać o to, żeby wygenerowane przez mieszarkę teksty wyglądały naturalnie i nadawały się do czytania przez zwykłych ludzi. Jeśli zadanie to zostanie wykonane nieumiejętnie, po wymieszaniu opisy staną się niespójne, a dziwne, wymuszone brzmienie zacznie wzbudzać podejrzenia. Dlatego tak ważna jest dbałość o każde słowo – a to, jak łatwo się domyślić, wymaga czasu i doświadczenia.

W ramach systemu Writers tworzymy treści synonimiczne dla rozmaitych branż. Opracowywane przez nas teksty mają różne przeznaczenie – najczęściej są to opisy stron do katalogów i opisy produktów, ale zdarzają się też ogłoszenia czy krótkie artykuły. Ze względu na wieloletnie doświadczenie w branży i niezliczone ilości zrealizowanych tekstów, potrafimy sprawnie i profesjonalnie uporać się z każdą realizacją. Teksty przeciętnej jakości oferujemy po bardzo konkurencyjnych cenach, przy czym nawet wtedy dajemy Ci możliwość wskazania konkretnych autorów odpowiadających za ich wykonanie.

Uwagi końcowe

Teksty z synonimami to dobry sposób na to, aby obniżyć koszty związane z podnoszeniem pozycji witryny w wyszukiwarce. Jeśli chcesz wypromować swoją witrynę mniejszym kosztem i zamierzasz zlecić napisanie podobnych treści, powinieneś jednak pamiętać, aby zachować umiar. Z jednego tekstu synonimizowanego nie można generować zbyt wielu artykułów – w przeciwnym razie ucierpią one na unikalności. Skoro zależy Ci na efektach, musisz zachować balans pomiędzy ceną a jakością zlecanego contentu.
Podsumowując:

  • synonimy należy proponować z głową, aby wygenerowane teksty wciąż były czytelne, spójne, logiczne, poprawne stylistycznie i gramatycznie,
  • im więcej synonimów, tym lepiej – nie można jednak mnożyć wyrazów bliskoznacznych kosztem ich sensu,
  • zasada złotego środka dotyczy także liczby artykułów zlecanych na podstawie jednego tekstu bazowego,
  • oprócz nieodmienionych słów kluczowych warto zastosować także ich odmiany – pozwoli to jeszcze lepiej zoptymalizować teksty pod kątem wymagań SEO,
  • zagnieżdżone synonimy całych zdań pozwolą wygenerować jeszcze więcej unikalnych tekstów.