Prowadzę sklep internetowy
- aby wybić się wśród konkurencji, potrzebujesz wartościowego, oryginalnego contentu,
- kopiowanie opisów produktów od producenta do niczego nie prowadzi – o wiele korzystniejszym rozwiązaniem będzie zlecenie ich copywriterom,
- w pozycjonowaniu sklepu internetowego pomagają także unikalne opisy do katalogów,
- jeśli masz już swój idealny bazowy tekst i chcesz zaoszczędzić trochę grosza, możesz skorzystać z usługi „unikalne przepisywanie”,
- najbardziej wartościowe z punktu widzenia potencjalnego klienta są artykuły informacyjne i poradnikowe.
Prowadzenie sklepu internetowego to niezwykle wymagający biznes. Najczęściej klient może bez problemu odnaleźć podobny asortyment w wielu miejscach, a to oznacza, że konkurencja w ramach danej branży jest ogromna. Rocznie w Polsce powstaje około 6-8 tysięcy sklepów internetowych. Żebyś mógł zostać zauważony w tak licznym towarzystwie, potrzebujesz odpowiedniej promocji. Wciskanie ulotek przechodniom na ulicy to pieśń przeszłości. Dziś sukces każdego e-biznesu opiera się na dwóch pokrewnych filarach: content marketingu i SEO, czyli optymalizacji stron WWW pod kątem wyszukiwarek internetowych. Tylko wtedy, gdy obierzesz odpowiednią strategię, będziesz w stanie osiągnąć zamierzone cele.
Dlaczego warto publikować wartościowe treści?
Absolutną podstawą content marketingu jest unikalna, wartościowa treść. To ona przyciągnie do sklepu potencjalnych klientów, którzy poszukują fachowych informacji i porad. To dzięki niej zbudujesz wizerunek eksperta, zyskasz przewagę konkurencyjną i wykonasz kluczowy krok do podniesienia swojej pozycji w Google. Jeśli prowadzisz sklep internetowy, twoją naczelną regułą powinna być właśnie produkcja przydatnego, wartościowego contentu.
Publikując takie treści, wygrywasz nie tylko Ty, ale też Twój klient. Przykład? Załóżmy, że sprzedajesz wózki dla dzieci, a jakiś rodzic właśnie takiego szuka. Jednocześnie nie wie za wiele ani o konkretnych modelach, ani w ogóle o wózkach, w związku z czym próbuje odnaleźć w sieci jakieś informacje dotyczące tej kategorii produktów. Wpisuje odpowiednie frazy w Google, przystępuje do researchu i trafia na Twoją stronę. Jeśli znajdzie tam potrzebne informacje, rozjaśnisz mu temat i pomożesz mu podjąć decyzję. Już sam fakt, że spędzi on na witrynie trochę czasu, sprawi, że lepiej ją zapamięta i być może wróci po zakupy właśnie do Ciebie. Ponadto roboty Google'a otrzymają sygnał, że content na Twojej stronie jest wartościowy, a to zapunktuje przy ustalaniu pozycji w rankingu wyników wyszukiwania.
Oczywiście samo publikowanie wysokiej jakości treści to nie wszystko – warto zadbać między innymi o odpowiednie zastosowanie słów kluczowych – jednak jest to jeden z najważniejszych elementów potrzebnych do wypromowania swojego sklepu internetowego. Wpływa on bezpośrednio na sprzedaż, jak i na SEO, czyli na pozytywną ocenę strony przez algorytmy Google'a.
Co możemy dla Ciebie zrobić?
Ze swojej strony zobowiązujemy się, że każdy zamówiony u nas tekst będzie w stu procentach unikalny. Nasza platforma pozostaje zintegrowana z CopyScape, a to oznacza, że każdy opis czy artykuł jest automatycznie sprawdzany pod kątem ewentualnego plagiatu. Jeśli zostaną wykryte jakiekolwiek nieprawidłowości, system po prostu zablokuje zlecenie i uniemożliwi oddanie takiego tekstu. Oferujemy rozmaite typy treści – jeśli chodzi o sklep internetowy, najbardziej przydatne będą następujące teksty:
1. Opisy produktów
Każdy dobry sklep internetowy powinien posiadać rozbudowaną bazę opisów produktów; w dzisiejszych czasach jest to absolutny must have. Najważniejsze, aby były one całkowicie unikalne. W żadnym wypadku nie wolno kopiować ich ze stron producenta – przy takiej metodzie algorytmy Google'a mogą ukarać daną witrynę za małą użyteczność i sztuczne powielanie treści. Każdy opis powinien być jedyny w swoim rodzaju – nawet wtedy, gdy sprzedajemy wiele bardzo podobnych do siebie produktów. Właśnie dlatego warto zlecić ich napisanie copywriterom, którzy wprawnie posługują się językiem i potrafią opowiedzieć tę samą historię na setki różnych sposobów.
Czym kierujemy się przy tworzeniu opisów do sklepów internetowych?
- Idealny opis produktu powinien bazować na korzyściach z zakupu, jakich może doświadczyć potencjalny klient – dzięki temu rzeczywiście użytkownicy odnajdą na Twojej stronie dodaną wartość. Warto zahamować pokusę pisania o produkcie w samych superlatywach (najlepszy, najnowszy, najskuteczniejszy). Język korzyści polega raczej na wskazywaniu mniej oczywistych profitów. Na przykład gdy dany ekspres pozwala zaparzyć dwie kawy jednocześnie, można wskazać, że pozwoli się to napić kawy razem z bliską osobą.
- Bardzo złym nawykiem jest skupianie się na wyglądzie produktu i na opisywaniu cech, które i tak są widoczne na załączonych zdjęciach. W końcu każdy widzi, jak dana rzecz wygląda – o wiele bardziej interesujące z punktu widzenia konsumenty są te cechy, których nie da się zidentyfikować na pierwszy rzut oka.
- Opis produktu nie może być za krótki i pobieżny. Dwa zdania to zdecydowanie za mało; optymalny przedział wynosi od 500 do 2000 zzs (znaków ze spacjami). Nie należy jednak popadać w skrajność i pisać zbyt długich, nudnych i ogólnikowych opisów. Wtedy algorytmy wprawdzie docenią obszerną treść, ale pokażą Cię za to, że klient zniechęci się do czytania i szybciej opuści Twoją stronę. Na szczęście nasi copywriterzy potrafią doskonale to wyważyć i sprawnie okrasić suche, techniczne dane sprzedażową poezją.
Nie zapominaj, że opisy produktów to kluczowy element optymalizacji sklepu internetowego pod kątem wyszukiwarek internetowych. Jeśli zależy Ci na wysokiej pozycji w Google, zapomnij o bezmyślnym kopiowaniu treści od producenta czy z innych stron WWW. Postaw na własne, unikalne opisy, w które będzie można wpleść wybrane frazy kluczowe. Duplikując treści słowo w słowo nigdy nie zdobędziesz przewagi konkurencyjnej – nie pomogą Ci w tym ani przystępne ceny, ani najszerszy asortyment. Unikalność i wysoka jakość wpływają na pozycjonowanie strony, a przecież właśnie na tym Ci zależy.
Przez Writers.pl możesz zamówić treści o trzech poziomach jakości: przeciętnej, dobrej i bardzo dobrej. Jeśli masz ograniczony budżet, zainwestuj więcej pieniędzy w opisy najpopularniejszych (najczęściej wyszukiwanych w sieci) produktów. W ich przypadku warto zapłacić za wykonanie na najwyższym poziomie – w końcu właśnie one będą czytane najczęściej. Z kolei opisy mniej popularnych produktów można zlecić mniejszym kosztem, wciąż ciesząc się unikalną treścią.
2. Opisy do katalogów
Kolejny rodzaj tekstów, które możesz zamówić przez Writers.pl, to opisy do katalogów. Podobnie jak opisy produktów, służą one temu, aby strona mogła znaleźć się wysoko w rankingu wyszukiwarek. Google premiuje witryny, do których prowadzą liczne linki z różnych miejsc sieci, w tym właśnie z katalogów stron WWW. Zbierają one w jednym miejscu informacje o różnych stronach, gromadząc m.in. opisy z odnośnikami i segregując je pod kątem tematycznym. Katalogi wspomagają więc działania SEO, a te najpopularniejsze zapewniają także bezpośrednie wejścia na stronę. Tym samym stanowią wartościowe narzędzie dla pozycjonerów – pozwalają w prosty sposób wypromować witrynę wśród potencjalnych klientów.
Sytuacja wygląda tak samo, jak w przypadku opisów produktów – takie opisy mają sens tylko wtedy, jeśli każdy z nich jest nieco inny. Nie ma sensu wydawać pieniędzy na dodawanie witryny do płatnych katalogów, jeśli masz zamiar zamieszczać w nich identyczne teksty. To unikalność nadaje opisom określoną moc pozycjonującą. Pisanie wielu unikalnych tekstów na dokładnie ten sam temat potrafi być bardzo nużące i czasochłonne. Nic dziwnego, że mało kto ma czas i ochotę zająć się tym samodzielnie. Oprócz tego, że warto zlecać tworzenie owych treści SEO copywriterom, dla lepszych efektów powinno się zadbać o to, aby opisy tworzyło przynajmniej kilku różnych autorów. Pozwoli to zapewnić jeszcze lepsze zróżnicowanie opisów, a dzięki temu jeszcze bardziej satysfakcjonujące wyniki pod kątem pozycjonowania.
Drugą najważniejszą zasadą po unikalności jest wartościowa treść. Teksty do katalogów powinny być stosunkowo krótkimi (ok. 500-700 zss), a jednocześnie wysoce merytorycznymi opisami Twojego sklepu internetowego. Powinny charakteryzować zakres działalności sklepu i sygnalizować przekrój oferowanych produktów. Zwykle należy im nadać tytuł; warto zamieścić także kilka słów kluczowych. Żeby opisy do katalogów były zgodne z regułami SEO, powinny zawierać poprawnie odmienione frazy, ale w nie za dużych ilościach (około 2-3 słowa na jeden tekst).
3. Unikalne przepisywanie
Unikalne przepisywanie polega na przetwarzaniu gotowej treści na nową, oryginalną wersję, aby algorytmy Google'a mogły rozpoznać powstałe artykuły jako jedyne w swoim rodzaju. Klienci Writers.pl, którzy dysponują bazowym opisem, z którego są już zadowoleni, mogą zlecić copywriterom nie tyle napisanie tekstów od zera, co przepisanie ich od nowa. Usługa opiera się wtedy na przekomponowywaniu bazowych treści i osiąganiu na ich podstawie nowej jakości.
Kiedy warto skorzystać z takiej opcji?
- Na przykład wtedy, gdy producent stworzył idealne opisy sprzedawanych przez Ciebie produktów, ale zostały one już wykorzystane w sieci. Jeśli najchętniej nic byś w nich nie zmieniał i chcesz przekazać swoim klientom dokładnie to samo, ale nie chcesz zostać ukarany przez Pandę i inne algorytmy Google'a, możesz zlecić ich przetworzenie.
- Unikalne przepisywanie jest także wybawieniem, jeśli posiadasz kilka sklepów internetowych z bliźniaczym asortymentem i nie masz zamiaru inwestować w skrajnie odmienne opisy prawie identycznych bądź identycznych produktów.
- Usługa przyda Ci się również, gdy chcesz użyć gotowych treści (np. z prowadzonego przy sklepie bloga) do dalszej promocji swojej witryny, np. w postaci skróconych artykułów sponsorowanych.
Unikatyzacja treści opiera się na wprawnym stosowaniu synonimów (wyrażeń o pokrewnym znaczeniu), umiejętnym parafrazowaniu źródłowego tekstu, a często także na rozszerzaniu pierwotnej treści, np. poprzez opatrywanie jej komentarzem albo opatrywanie nowym kontekstem. Synonimizację można wprawdzie przeprowadzić automatycznie, ale współczesnym maszynom daleko jest jeszcze do językowych umiejętności człowieka, stworzone komputerowo treści i tak trzeba później sprawdzać, poprawiać, a często przepisywać zupełnie od nowa. Dlatego lepiej, aby od początku zajmował się tym doświadczony, sprawny językowo copywriter. Dzięki naszej pomocy będziesz w stanie wykorzystać w swoim sklepie opisy i artykuły, które mówią to samo, ale nie tak samo.
Zalet unikalnego przepisywania jest bardzo wiele:
- jest ono o wiele szybsze i mniej wymagające niż tradycyjny copywriting – nie wymaga od autora dodatkowego researchu,
- wiąże się z tym niższa cena takiej usługi – płacąc mniej, osiągniesz analogiczny efekt, jak kupując całkiem nowe treści (takie oszczędności przydadzą się zwłaszcza, gdy masz ograniczony budżet albo dopiero rozkręcasz swój sklep internetowy),
- możesz zgodnie z prawem i całkowicie bezpiecznie wypromować swoją działalność,
- przy tym wszystkim zyskujesz optymalizację strony pod kątem wyszukiwarki – jest bardzo prawdopodobne, że odnotujesz niższy współczynnik odrzuceń, a więcej wejść i powrotów na stronę, udostępnień w social media, a w efekcie także przychodów.
4. Artykuły
W systemie Writers oferujemy artykuły o różnego rodzaju zastosowaniach. Możemy je podzielić na dwie podstawowe grupy:
a) artykuły na strony informacyjne (np. FAQ)
Wartościowe treści w sklepie internetowym nie oznaczają wyłącznie opisów produktów napisanych językiem korzyści. Równie, a nawet bardziej użyteczne są teksty, którymi możesz wypełnić poszczególne podstrony swojego sklepu internetowego. Mogą to być informacje związane z obsługą procesu zakupowego czy też chętnie odwiedzany dział FAQ. Jak możesz się domyślić, ważne, aby wszystkie te teksty były unikalne – nawet, jeśli pokusa ściągnięcia treści z któregoś z tysięcy podobnych sklepów jest ogromna.
Zakupy w sklepie internetowym wymagają podsunięcia klientom odpowiedniej instrukcji. Każdy e-przedsiębiorca powinien zamieścić na stronie regulamin, możliwe formy płatności, podstronę na temat sposobów i kosztów dostawy oraz dział służący do nawiązania kontaktu. Umieszczenie wszystkich tych informacji na jednym widoku jest dużym błędem. Kupujący powinien mieć możliwość łatwej nawigacji i szybkiego odszukania potrzebnych danych, ale nie kosztem ich przejrzystości. Dużą uwagę należy przywiązać do stworzenia działu FAQ. Jako prowadzący sklep internetowy z pewnością zauważyłeś, że pewne pytania wciąż się powtarzają, mimo że odpowiedzi można odszukać w opisach produktów czy na którejś ze stron informacyjnych. Dlatego warto zamieścić najważniejsze informacje w sekcji często zadawanych pytań – oczywiście napisanej w poprawny, przystępny i zrozumiały sposób.
Z kolei umiejętnie przygotowana zakładka „O nas”/„O sklepie” może być Twoją najlepszą wizytówką. Pomożemy Ci przedstawić się w taki sposób, aby wzbudzić zaufanie potencjalnych klientów i zbudować ekspercki i przyjazny wizerunek Twojej firmy. Przy użyciu prostego i zrozumiałego języka można zdziałać cuda. Dobry opis działalności podnosi szanse na zapamiętanie sklepu w pozytywnym kontekście, a w związku z tym na powrót użytkowników w celu sfinalizowania procesu zakupowego.
b) artykuły poradnikowe/specjalistyczne (np. blogi, rankingi)
Oprócz tego wykonujemy na zlecenie specjalistyczne artykuły z rozmaitych dziedzin. Jako zleceniodawca masz możliwość samodzielnego dobierania copywriterów do swoich projektów. Wyszukiwarka autorów działa w oparciu o różne filtry, segregując ich po ocenach, jakości, a także po wybranych specjalizacjach. Tym samym łatwo jest namierzyć copywriterów interesujących się modą, motoryzacją, elektroniką, zwierzętami czy zdrowiem. Writers.pl oferuje wybór wymarzonego zespołu złożonego wyłącznie z autorów piszących teksty najlepszej jakości i dobrze orientujących się w danej dziedzinie. Możemy albo samodzielnie wyszukiwać zagadnienia pasujące do tematyki danego sklepu internetowego, albo pisać na tematy bezpośrednio wskazane przez klienta – wszystko zależy od Twoich indywidualnych preferencji.
Po co zamieszczać artykuły poradnikowe na stronie sklepu internetowego? Żyjemy w czasach, kiedy większość ludzi szuka informacji w internecie. Publikując wartościowe teksty z elementami przydatnej, fachowej wiedzy, przyciągniesz uwagę ludzi poszukujących odpowiedzi na swoje pytania. Najważniejsze jest dostosowanie treści do profilu Twojej działalności. Jeśli prowadzisz sklep zoologiczny, Twoi klienci będą poszukiwać artykułów o zwierzętach domowych. Kiedy tylko będą rzetelne, przydatne, a jednocześnie dobrze i ciekawie napisane, prędzej czy później zyskają na popularności. Nie dość, że spowodują napływ użytkowników, to jeszcze podniosą Twój autorytet w danej dziedzinie. Twój sklep będzie postrzegany jako taki, któremu zależy nie tylko na zwiększeniu sprzedaży, ale też na daniu konsumentom czegoś od siebie.
Taka forma content marketingu jest o tyle skuteczna, że artykuły poradnikowe nie przypominają w niczym nachalnych reklam. Nie chodzi tutaj o zachwalanie zalet danego produktu, ale o podzielenie się z czytelnikiem pomocnymi i interesującymi informacjami. Żeby teksty rzeczywiście mogły być użyteczne, konieczna jest wiedza w danym temacie albo – w przeciwieństwie do unikalnego przepisywania – szczegółowy research. Ponieważ wymaga to od copywritera więcej zaangażowania i większych umiejętności, jest to nieco droższy typ treści. Jeśli jednak weźmiemy pod uwagę wszystkie pozytywne efekty, zainwestowanie pieniądze zwrócą się z nawiązką.
Wśród realizowanych przez nas typów treści znajdują się m.in. posty na bloga. Wystarczy dookreślić swoje preferencje w opisie zlecenia, wybierając opcję „Artykuły”. Warto dodać, że w postach poradnikowo-blogowych stosunkowo łatwo zaszyć słowa kluczowe, które są wyjątkowo cenne przy pozycjonowaniu sklepu w Google. Trzeba jednak pamiętać, że wybór zbyt ogólnych fraz nie zawsze przełoży się na wymierne efekty. Jeśli sprzedajesz damską odzież, fraza „sklep z ubraniami” wygeneruje najprawdopodobniej sporo pustego ruchu; być może lepszym posunięciem będzie produkcja treści opartach na bardziej precyzyjnych frazach long tail (np. „niebieska sukienka dresowa”). Artykuły poradnikowo-informacyjne to doskonały sposób na urozmaicenie contentu, co w połączeniu z pozycjonowaniem na konkretne słowa kluczowe bardzo pozytywnie odbije się na ocenie przez algorytmy wyszukiwarek.
Z doświadczenia wiemy, że w przypadku sklepów internetowych doskonałą metodą na zyskanie przychylności użytkowników jest także publikacja rankingów poszczególnych produktów. Ich opisy czy fachowe poradniki na ich temat to jedna sprawa; warto jednak zadbać również o wyróżnienie najlepszych artykułów z danej kategorii, czy nawet ułożenie ich w konkretnej kolejności. Ułatwi to potencjalnym klientom wybór produktu, który będzie najbardziej odpowiadał ich potrzebom. Copywriterzy zrobią za nich coś, co w przeciwnym razie zrobiliby sami, czyli zestawią ze sobą kilka czy kilkanaście propozycji i sprawdzą, które z nich wypadają w takim porównaniu najlepiej.