Home
Strona główna / Opisy do katalogow

Opisy do katalogów

  • Czy warto korzystać z katalogów stron WWW?
  • Dlaczego lepiej zlecić opisy do katalogów profesjonalistom?
  • Jak powinien wyglądać dobry opis?
  • O czym pamiętać, promując stronę z wykorzystaniem katalogów?

Choć trendy w dziedzinie pozycjonowania wciąż się zmieniają, od wielu lat sprawdzonym sposobem pozyskiwania linków pozostaje dodawanie stron do katalogów stron WWW. Nie mogą to być byle jakie katalogi – tylko te wartościowe przyniosą oczekiwane efekty. Ze względu na to, że są one moderowane, należy na nie tworzyć wyłącznie profesjonalne i unikalne teksty. Właśnie tutaj wkraczamy my. Za pośrednictwem Writers.pl możesz zamówić wysokiej jakości opisy do katalogów, które pomogą Ci w pozycjonowaniu strony.

Czym są katalogi stron WWW i dlaczego warto z nich korzystać?

Katalog stron WWW to usługa informacyjna na temat serwisów i dokumentów sieciowych, która polega na organizacji adresów oraz kategoryzacji stron internetowych. Katalogi są hipertekstowymi przewodnikami po wybranych obszarach Internetu, ręcznie moderowanymi i grupowanymi, najczęściej pod kątem tematycznym. Żeby wprowadzić daną stronę do katalogu, wystarczy zgłosić ją razem z opisem. Najczęściej robi to właściciel witryny, a po przejrzeniu i zaakceptowaniu zgłoszenia strona trafia na listę pod danym hasłem.

Najprościej rzecz ujmując, katalogi stron WWW służą zaprezentowaniu innym użytkownikom swojej strony poprzez umieszczenie jej w stosownej kategorii. Do zalet korzystania z takiego rozwiązania zaliczamy:

  • zdobywanie cennych linków przychodzących,
  • zwiększenie rangi strony pośród użytkowników oraz robotów indeksujących wyszukiwarki Google,
  • wzrost popularności witryny,

Warto podkreślić, że korzystanie z katalogów stron stanowi element każdej strategii SEO. Właściciele dobrze zarabiających serwisów doskonale wiedzą, że więcej linków oznacza wyższą pozycję w wyszukiwarce, a tym samym wyższe zarobki. Aby osiągnąć pożądane rezultaty, należy jednak podejść do sprawy rozsądnie. Rzucanie się na bezwartościowe katalogi nie przyniesie nam wiele pożytku. Dobrze jest zamieszczać swoje opisy w katalogach moderowanych, a najlepiej płatnych. To właśnie one mają moc poprawiania pozycji w wynikach wyszukiwania – wpisy pojawiają się wówczas w otoczeniu innych prawdziwych i dobrze prosperujących stron. Z kolei niemoderowane katalogi zwykle dość szybko zmieniają się w śmietnisko, a tym samym zaczynają działać na niekorzyść „promowanych” przez nie witryn. Jeśli nie chcesz wyrządzić sobie więcej szkody niż pożytku, zastanów się dwa razy, zanim dodasz gdzieś opisy swojej strony.

Nasze opisy przejdą każdą weryfikację

Niezależnie od tego, na jaki katalog stron WWW się zdecydujesz, nasze opisy pomogą Ci przejść każdą, nawet najdokładniejszą weryfikację. Wystarczy, że dostarczysz nam odpowiednią specyfikację, a my zrobimy za Ciebie całą resztę. W systemie Writers masz opcję wyboru copywriterów m.in. według ich ocen czy oferowanej jakości tekstów. Pracując z najlepszymi autorami zyskujesz pewność, że płacisz za perfekcyjne wykonanie zamawianych usług.

Nasi copywriterzy tworzą wyłącznie unikalne i treściwe opisy do katalogów. Nawet jeśli potrzebujesz setek tekstów dla jednej strony, każdy dostarczony przez nas opis będzie jedyny w swoim rodzaju. Możemy to zagwarantować, ponieważ serwis Writers pozostaje sprzężony z programem CopyScape, który weryfikuje unikalność wszystkich zleceń oddawanych naszym klientom. Zamówione opisy możesz wykorzystać, dodając witrynę do katalogów tematycznych i ogólnotematycznych, a także do dedykowanych katalogów firm czy do rozmaitych serwisów ogłoszeniowych.

Jak powinien wyglądać dobry opis do katalogu?

Opisy wykonywane na potrzeby katalogowania to stosunkowo krótkie (ale nie za krótkie) teksty, które tworzy się w zgodzie ze standardami SEO. Muszą one:

  • cechować się poprawnością gramatyczną, ortograficzną i stylistyczną,
  • być konkretne, merytoryczne i jak najbardziej treściwe,
  • przedstawiać zakres tematyczny i najmocniejsze punkty promowanej witryny internetowej,
  • określać profil działalności firmy, rodzaj oferowanych produktów albo świadczonych usług,
  • zawierać rozmieszczone w naturalny sposób słowa kluczowe (około 2-3 oddalone od siebie słowa w jednym opisie. Najlepiej mieszać te najważniejsze z tymi bardziej niszowymi; sporo ruchu generują frazy z tak zwanego długiego ogona),
  • mieć przynajmniej 300, a najlepiej ok. 500-700 zzs – warto mieć świadomość, że w większości katalogów opisy poniżej 300 zzs nie są w ogóle przyjmowane; z kolei dłuższe opisy są sposobem na stabilniejszą indeksację w Google'u,
  • zaciekawiać potencjalnych odbiorców,
  • być w 100% unikalne – w przeciwnym razie algorytmy Google'a posądzą nas o duplicate content, a strona najzwyczajniej w świecie zostanie wyrzucona z katalogów.

Jasne, że trudno opisać działalność jednej firmy na sto sposobów, ale takie zróżnicowanie jest absolutnie konieczne. Powierzając to zadanie nam, możesz mieć pewność, że otrzymasz same oryginalne treści. Współpracujemy wyłącznie z kreatywnymi copywriterami; jest nas przy tym tyle, że każde zlecenie można rozbić na kilka czy kilkanaście osób. Im więcej autorów dobierzesz do swojego projektu, tym lepiej – pomoże to sprawniej uniknąć mimowolnego powtarzania fraz.

Skuteczne promowanie strony w katalogach

Przy dodawaniu opisu strony do katalogu trzeba pamiętać o kilku szczegółowych zasadach, które pomogą nam skuteczniej wypromować daną witrynę. Nawet dopisując serwis do najmocniejszych, najbardziej zaufanych katalogów, należy zadbać o:

  • odpowiedni tytuł wpisu – zazwyczaj zostanie on anchorem linka prowadzącego do Twojej strony. Najlepszy efekt przyniesie odpowiednie zróżnicowanie achorów pomiędzy brandowymi i słowami kluczowymi,
  • ustawienie stosownych tagów i kategorii – w większości przypadków dodając stronę do katalogu, możemy liczyć na linki ze wszystkich kategorii i tagów, do jakich zostaniemy przypisani. Dlatego warto wykorzystać ich jak najwięcej, oczywiście o ile pozostają zgodne z prawdą,
  • rozłożenie linkowania w czasie – zamiast dodawać stronę do wszystkich katalogów naraz, warto zachować naturalne odstępy czasu, np. zadbać o kilka nowych linków tygodniowo. Im nowsza strona, tym większą ostrożność należy zachować,
  • skontrolowanie indeksacji – jeśli wpis dodany do katalogu nie zostanie zaindeksowany, pod względem SEO będzie on zupełnie bezwartościowy. W przypadku porządnych katalogów na popularnych domenach indeksacja powinna nastąpić w ciągu kilku dni. W przeciwnym razie można spróbować delikatnego podlinkowania opisu, np. na portalu społecznościowym albo na kilku stronach zapleczowych. Nie można jednak przesadzać – jeśli właściciel katalogu to dostrzeże, najprawdopodobniej pozbędzie się naszego wpisu.

Koszty i sposób zlecenia

Jeśli masz zamiar dodać swoją stronę do kilkudziesięciu mocnych, płatnych katalogów, musisz liczyć się z kosztem kilkuset (400-500) złotych brutto. Do tego dochodzą jeszcze koszty samego stworzenia opisów. Tutaj wszystko zależy od tego, jak wycenia swoje usługi dany copywriter – można to sprawdzić, dobierając do projektu poszczególnych autorów. Tym samym zlecając teksty, jesteś w stanie dopasować ekipę do swoich możliwości budżetowych.

Dobrą metodą na uzyskanie większej liczby tekstów niskim kosztem jest zamówienie tekstów synonimizowanych. Generowanie unikalnych wariantów z jednego opisu z synonimami przyniesie Ci spore oszczędności. O ile będą one wciąż składne i sensowne, zostaną zaakceptowane w katalogach.

Podsumowanie

Wpisy w zadbanych, moderowanych, dobrze prosperujących katalogach wciąż są skutecznym i chętnie wykorzystywanym narzędziem pozycjonowania. Niestety ich potencjał bywa marnotrawiony, zwłaszcza jeśli dodawane teksty są nudne, nieunikalne czy po prostu zbyt krótkie. Aby dodawanie opisów do katalogów rzeczywiście pomogło wypromować Twoją stronę, zaproś do współpracy doświadczonych SEO copywriterów. Dzięki temu unikniesz standardowych błędów, a dopasowaniem treści reklamowej do charakteru Twojej działalności zajmą się prawdziwi profesjonaliści.