Robię SEO i marketing dla klientów
- outsourcing treści to doskonały sposób na zwiększenie skali działania agencji, a zatem i generowanych przez nią przychodów,
- przez Writers.pl możesz zlecić unikalne, przystępne, w pełni poprawne, atrakcyjne, użyteczne teksty napisane z myślą o walorach SEO,
- pomożemy Ci też w rozbudowie zaplecza pozycjonerskiego – z naszym wsparciem możesz liczyć na zwielokrotnienie mocy przerobowych, lepszą kontrolę nad budżetem i automatyzację wielu zadań,
- korzystanie z naszej platformy jest pod wieloma względami korzystniejsze od zatrudniania copywriterów na stałe,
- tworzymy różnego rodzaju artykuły na strony WWW (m.in. teksty informacyjne czy poradnikowe), a także zajmujemy się prowadzeniem blogów; piszemy również recenzje, rankingi i tańsze zapleczówki.
Każda agencja SEO, która ma zamiar się rozwijać, powinna na pewnym etapie rozważyć outsourcing treści. Im więcej rąk do pomocy, tym większe projekty można udźwignąć i większą liczbę klientów obsłużyć. Dowiedz się, co możesz zyskać dzięki Writers.pl – dzięki temu łatwiej zadecydujesz, czy wolisz zatrudnić kilku dodatkowych copywriterów, czy raczej skorzystać z usług naszej platformy.
Pomożemy Ci wypozycjonować strony Twoich klientów
Doskonale rozumiemy, że Google od lat pozostaje jednym z najlepszych i najmniej kosztownych źródeł ruchu. Dlatego też interesuje nas pozycjonowanie – uważamy, że przy promocji danej działalności należy się skupić na wypracowaniu wysokiej pozycji strony w wyszukiwarce. Poszczególni klienci agencji liczą na lepszą widoczność ich witryn w sieci. Aby ich marzenia mogły się spełnić, należy zająć się treścią na danych stronach. Samo wplatanie słów kluczowych nie wystarczy – należy zadbać o to, żeby poszczególne teksty były użyteczne dla czytelników i absolutnie unikalne.
Najczęściej pozycjonowanie witryn obejmuje dwie podstawowe płaszczyzny:
1. Dbanie o stronę internetową klienta i wypełnianie jej wartościową, unikalną zawartością.
2. Budowanie zaplecza pozycjonerskiego, które pozwala na pozyskiwanie cennych linków przychodzących. Liczy się tutaj skala działania, a tę trudno wypracować bez wspomagania się outsourcingiem.
Zatrzymajmy się na moment nad każdą z tych kwestii.
Content na stronie WWW klienta to klucz do sukcesu
Oczywiście treść nie jest jedynym istotnym elementem tworzącym stronę internetową – dość wspomnieć wygląd czy nawigację – jednak to właśnie ją nagminnie traktuje się po macoszemu. Mało kto porywa się na samodzielne programowanie czy tworzenie grafik, podczas gdy co drugi przedsiębiorca odkrywa w sobie pisarskie powołanie. Najczęściej prowadzi to donikąd – nieprofesjonalnie przygotowane teksty potrafią zupełnie zaprzepaścić szanse na wysoką pozycję w Google.
Żeby treść na stronie mogła przynieść oczekiwane korzyści, musi być unikalna i atrakcyjna z punktu widzenia użytkownika. Za jedną z najlepszych metod SEO uważa się dziś content marketing, czyli tworzenie pożytecznych i oryginalnych treści. Bez takich tekstów trudno spodziewać się dobrej pozycji w wyszukiwarce; trudno też zatrzymać czytelników na dłużej, zachęcić ich do kontaktu czy do poczynienia zakupu. Najpewniej większość Twoich klientów ma spore problemy z wykorzystaniem słowa pisanego do skutecznej promocji swojego biznesu, a ich teksty wymagają albo optymalizacji, albo przepisania zupełnie od nowa. Właśnie tutaj wkraczają profesjonalni copywriterzy, którzy opanowali to trudne rzemiosło do perfekcji. Na platformie Writers.pl odnajdziesz autorów, którzy pomogą Ci zwiększyć skalę działania i zapełnić strony poszczególnych klientów bezbłędnym, efektywnym contentem. Aby strona WWW mogła pełnić rolę wizytówki Twojego klienta, musi ją opisywać pewien zestaw cech. Zobacz, co wyróżnia teksty realizowane w ramach naszej platformy.
6 cech naszych treści
- 1. Unikalność – zero bezmyślnego kopiowania, maksimum twórczej inwencji – tak w skrócie można opisać nasze podejście do zjawiska duplicate content. Nigdy nie kradniemy opisów czy artykułów z istniejących stron, do czego zresztą mają tendencję sami właściciele stron. Algorytmy wyszukiwarek zbyt wprawnie wyszukują skopiowane fragmenty i karzą nieoryginalne witryny słabą widocznością w wynikach wyszukiwania. Żeby strategia SEO była skuteczna, trzeba postawić na stuprocentową oryginalność, tak więc czynimy.
- 2. Bezbłędność – kolejna kluczowa dla nas kwestia to poprawność gramatyczna, ortograficzna, stylistyczna – po prostu językowa. Poważne lub często powtarzające się błędy mogą się okazać tragiczne w skutkach. Nie tylko obniżają wartość strony z punktu widzenia robotów wyszukiwarek, ale też odpychają prawdziwych czytelników, czyli potencjalnych klientów Twoich klientów. Niedbałość, niechlujstwo, pisanie pod presją czasu – wszystko to wystawia fatalne świadectwo źle zredagowanym stronom. Nasi copywriterzy dopilnują, aby nic takiego nie miało miejsca.
- 3. Przystępność – niestety sama wiedza w danym temacie nie czyni jeszcze z nikogo pisarza. Gdyby tak było, każdy przedsiębiorca potrafiłby przystępnie napisać o swojej firmie czy branży. Jak uczy nas doświadczenie, zwykle jest zupełnie odwrotnie. Jesteśmy zdania, że działania SEO nie mogą kończyć się na poprawie rażących błędów i wstawieniu w tekst paru słów kluczowych. Czasem artykuł trzeba gruntownie zmienić, a innym razem – przepisać całkiem od nowa. Każdy, nawet trudny czy nudny temat powinien być przedstawiony w atrakcyjny i łatwy do zrozumienia sposób. Tutaj przydaje się lekkie pióro i umiejętność przyciągania uwagi słowem, którą reprezentują nasi copywriterzy.
- 4. Atrakcyjny format – istnieją dwa główne powody, dla których struktura tekstu powinna być urozmaicona. Pierwszy z nich to bardziej estetyczny wygląd, natomiast drugi to czytelność, która przekłada się na spore ułatwienie lektury. Tekst niepodzielony na akapity czy wypunktowania może zadziałać na czytelnika odstraszająco. Nagłówki, pogrubienia, tworzenie list – wszystko to ułatwia życie czytelnikom.
- 5. Użyteczność – treść umieszczona na stronie musi być unikalna i atrakcyjna, ale też pożyteczna. Internauci wciąż szukają odpowiedzi na jakieś pytania; dławi ich permanentny głód wiedzy. Żeby chcieli wracać na stronę Twojego klienta, muszą tam znaleźć przydatne dla nich treści. Zlecając u nas teksty, w miarę możliwości napisz kilka słów o grupie docelowej – wtedy jeszcze lepiej dostosujemy styl pisania do potrzeb danych czytelników.
- 6.
Walory SEO – każda z wyżej wymienionych pięciu cech ma jakiś związek z pozycjonowaniem. Jako przedstawiciel agencji zajmującej się windowaniem pozycji stron klientów w wyszukiwarce na pewno docenisz fakt, że piszemy teksty także pod konkretne słowa kluczowe. Umiejętnie wplatamy frazy w wartościową treść, co pozwala nam na efektywne, a jednak nienachalne promowanie strony.
Drugi filar SEO i marketingu w sieci, czyli budowanie zaplecza
Oprócz tego, że na stronie musi znajdować się wartościowy i unikalny content, trzeba jeszcze powziąć dodatkowe środki promocji owej treści. Bardzo ważnym elementem pozycjonowania jest rozbudowa zaplecza. Zaplecze najprościej określić jako ogół linków kierujących do strony docelowej. Takie cenne odnośniki, ściągające ruch z różnych miejsc w sieci, można umieszczać np. na blogach, w social mediach, na forach tematycznych czy w specjalnych katalogach stron internetowych. Im więcej wartościowych linków, tym większa szansa na podniesienie pozycji strony klienta w Google. Wraz z liczbą odnośników rośnie też autorytet linkowanej witryny.
Żeby zwiększyć skalę, potrzebujesz większych mocy
Rozbudowa zaplecza to nie tyle wymagający, co niezwykle czasochłonny proces. Aby podejmowane działania przyniosły oczekiwane efekty, należy pozyskać naprawdę sporo linków, a jednocześnie zamieszczać je na wartościowych stronach. Do takiej misji potrzebne jest całe mnóstwo treści. Mnożenie contentu nie może odbywać się mechanicznie – choć artykuły zapleczowe nie muszą być najwyższej jakości, wciąż obowiązuje wymóg ich unikalności i przystępności. Nawet jeśli jeden zamknięty zespół jest w stanie udźwignąć taki projekt, wydaje się to stratą czasu. W przypadku agencji lepiej będzie spożytkować cenne godziny na rozmowy z klientami i pozyskiwanie nowych zleceń.
Duże zasięgi, jakie są umożliwiane przez rozbudowę zaplecza pozycjonerskiego, przynoszą wiele pozytywnych efektów. Ściągają na docelową stronę klienta dodatkowy ruch i sprawiają, że algorytmy Google'a zaczynają patrzeć na chętnie linkowaną witrynę wyraźnie przychylniej. Nie trzeba jednak budować zaplecza samodzielnie; tu także przydatny jest outsourcing. Wsparcie copywriterów działających w ramach naszej platformy pozwoli Ci zwielokrotnić Twoje moce przerobowe. Z nami będziesz mógł obsługiwać setki stron naraz, pozycjonując witryny wielu klientów w tym samym czasie. Pamiętaj, że moce przerobowe rosną wraz z liczbą rąk do pracy, i że warto zapraszać do jednego projektu przynajmniej kilku copywriterów.
Różnicuj stawki i oszczędzaj pieniądze
Duża skala działania, potrzebna zwłaszcza przy rozbudowie zaplecza, wymusza wzmożone oszczędności. Przy setkach tysięcy znaków każda utargowana złotówka przekłada się na potężne kwoty. Dobra wiadomość jest taka, że na platformie Writers.pl umożliwiamy ustalanie stawek, jakie możesz zaoferować naszym copywriterom. W każdym założonym projekcie można zaproponować odmienne ceny za 1000 zss, a następnie zaprosić do pisania autorów, którzy zgodzą się pracować po zaproponowanych przez Ciebie stawkach.
Oczywiście za wyższą, bardzo dobrą jakość trzeba zapłacić nieco więcej; da się to jednak wykorzystać na własną korzyść. Wystarczy pamiętać, że o ile na specjalistycznych blogach warto zamieszczać wyłącznie najlepsze artykuły, na potrzeby zaplecza wystarczą zwykle dobre czy nawet przeciętne teksty. Można wówczas inwestować więcej grosza w treści na najbardziej dochodowe strony, natomiast na rzadziej czytane zaplecza zamawiać tańsze, nie wymagające dłuższego researchu zapleczówki. Przez naszą platformę udostępniamy treści w trzech wspomnianych jakościach: bardzo dobrej, dobrej i po prostu przeciętnej (wciąż są to teksty unikalne i poprawne językowo).
Szansa na automatyzację wielu zadań
Przy pozycjonowaniu strony, pozyskiwaniu linków przychodzących i rozbudowie zaplecza ważna jest nie tylko poszerzona skala działania, ale też maksymalna automatyzacja procesów. Wiemy o tym także w naszej firmie, dlatego staramy się automatyzować bardziej mechaniczne etapy współpracy czy to z klientami, czy z copywriterami. Jak możemy tutaj pomóc Twojej agencji? Przede wszystkim udostępniamy swoje API – pozwala to na podłączenie do naszej platformy własnych systemów i skryptów. Decydując się na zlecanie treści przez Writers.pl, możesz liczyć na:
- automatyczną aktualizację treści,
- usprawnione odbieranie i publikowanie tekstów, a także dodawanie nowych zleceń,
- gwarancję unikalności naszych tekstów – każde zlecenie jest automatycznie (!) sprawdzane w zintegrowanym CopyScape; działa to jak antyplagiat, który nie przepuszcza zduplikowanych tekstów, przez co nie mogą one zostać odesłane do klienta (jest to ogromne ułatwienie i dla nas, i dla Ciebie),
- łatwiejsze utrzymywanie porządku w prowadzonych projektach – przejrzysty panel pozwala utrzymać wszystko w ryzach i pozostać zorientowanym w temacie rozbudowy zaplecz i nie tylko,
- zwiększoną kontrolę nad budżetem, a zwłaszcza nad ponoszonymi kosztami,
- zauważalne oszczędności – nie tylko czasu, ale też pieniędzy, które w przeciwnym razie trzeba by było zaoferować komuś, kto regularnie publikowałby dostarczane przez nas teksty.
Dodatkowi pracownicy czy zlecanie treści przez platformę?
Pod wieloma względami posiłkowanie się platformą taką jak Writers.pl jest korzystniejsze niż zatrudnianie copywriterów u siebie w agencji. Rozwiązanie to bywa także lepsze od posiadania kilku zaufanych autorów do obsługi klientów. Porównanie tych strategii można sprowadzić do kilku podstawowych punktów:
1. Kontrola kosztów/oszczędności – zlecając teksty przez Writers.pl nie trzeba ponosić kosztów utrzymania stanowisk pracy – a te, jak wiadomo, do najtańszych nie należą, zwłaszcza jeśli agencja ma swoją siedzibę w wysokiej klasy biurowcu. Trzeba też pamiętać, że rzadko kiedy potrzebujemy każdego miesiąca dokładnie taką samą ilość treści. Jeśli zatrudniamy kogoś na etat, wiąże się to ze stałymi kosztami, których nie da się obciąć. Kiedy zaś zlecamy treści przez portal, koszty są zawsze zależne od obrotu, co ma swoje ogromne plusy. Gdy jakiś klient zrezygnuje z usług Twojej agencji, nie musisz się martwić zbędnym etatem do utrzymania czy też przeprowadzać przykrych zwolnień. Wystarczy, że zlecisz mniej tekstów, a potrzebne pieniądze zostaną w Twojej kieszeni. Outsourcing treści pozwala na lepsze dysponowanie budżetem i ułatwia wprowadzanie oszczędności.
2. Dyspozycyjność autorów – współpracując z copywriterami za pośrednictwem szerszej platformy zyskujesz bezcenny komfort – masz stały dostęp do dużych mocy przerobowych. Nie musisz się martwić nieprzewidzianymi przestojami czy opóźnieniami. Jeśli kiedykolwiek zlecałeś jakieś treści freelancerom, nie trzeba Ci tłumaczyć, jak ciężko jest znaleźć terminowych, rzetelnych współpracowników. Zamawiając teksty przez Writers.pl możesz liczyć na terminowe wywiązanie się z umowy. Autorzy skupieni wokół Writers.pl sami deklarują moce przerobowe, a jeśli przekroczą deadline, udzielają nawet 100% rabatu. Ponadto już na etapie dobierania copywriterów do projektu możesz sprawdzić, czy są oni terminowi i czy kiedykolwiek oddali tekst po terminie.
W przypadku zatrudniania copywriterów w agencji pojawia się nieodłączny problem dotyczący dyspozycyjności. Autor może się rozchorować lub zażyczyć sobie urlop w najbardziej newralgicznym momencie. Współpracując z freelancerami, trudno nie odnieść wrażenia, że panuje wśród nich plaga zepsutych komputerów i awarii Internetu. Platforma wyklucza tego typu problemy. Jeśli zaprosisz do współpracy kilku autorów, nie będziesz musiał się martwić ich chwilową niedyspozycją – zawsze znajdzie się ktoś, kto weźmie pilne zlecenie. Zapomnisz o przestojach, a zapłacisz tylko za napisane znaki!
3. Szybkość realizacji projektów – ponieważ Writers.pl skupia dużą liczbę copywriterów, mogą oni szybko reagować na nagłe zlecenia, nawet te w większych rozmiarach. Wyobraź sobie, że zamiast tworzyć nowe etaty, przeprowadzać czasochłonne rekrutacje i płacić komuś nawet za mniej pracochłonne miesiące, możesz po prostu zlecić pilny projekt osobom z zewnątrz. Z uwagi na liczbę rąk chętnych do pracy, najprawdopodobniej zostanie on zrealizowany o wiele szybciej, niż gdyby sprawa rozgrywała się w ramach agencji.
4. Specjaliści na wyciągnięcie ręki – platforma umożliwia lepsze dobranie copywriterów do potrzeb danego klienta. Każdy team zatrudniony na etacie ma pewien ograniczony zestaw kompetencji. Nawet jeśli tworzą go mistrzowie w swoich dziedzinach, niemożliwe jest, żeby znali się oni na wszystkim. Przy dużej skali działania prędzej czy później zgłoszą się do Ciebie klienci z wąskich czy po prostu obcych Twoim pracownikom branż. Niby nie ma w tym nic złego – porządny research potrafi z powodzeniem zatuszować braki w wiedzy merytorycznej – ale skoro mamy kuszącą alternatywę, dlaczego z niej nie skorzystać? Na Writers.pl odnajdziesz specjalistów w dowolnej dziedzinie. Możesz przeszukiwać copywriterów właśnie w oparciu o ich specjalizacje i zainteresowania, a następnie zapraszać do poszczególnych projektów pasujące do nich osoby.
5. Usprawnione zarządzanie projektami – stworzony przez nas panel pozwala na znaczące ułatwienia, jeśli chodzi o zarządzanie zleceniami. Writers.pl umożliwia:
- tworzenie subkont dla poszczególnych pracowników,
- lepszą kontrolę kosztów i zautomatyzowany proces rozliczeń,
- tworzenie wirtualnych redakcji w postaci projektów dla każdego klienta z osobna – w ramach różnych projektów można ustalać zróżnicowane stawki za tysiąc znaków, tym samym lepiej dysponując firmowym budżetem. Ponadto, jak już wspomnieliśmy, do każdego projektu da się przypisać najlepiej pasujących copywriterów. Tego rodzaju system daje namiastkę teamu zatrudnionego w biurze, a jednocześnie zapewnia wiele korzyści, których taki team zapewnić nie potrafi.
Co możemy dla Ciebie napisać? Przykładowe treści
Treści na podstrony informacyjne
Z pewnością zdajesz sobie sprawę, że dla robotów Google'a niezwykle istotna jest użyteczność danej strony. Jeśli czytelnik musi się natrudzić, zanim odnajdzie interesujące go informacje, albo od razu opuści stronę, albo odejdzie z niej sfrustrowany i już na nią nie powróci. Dlatego należy dawać użytkownikom to, czego oczekują. Strony Twoich klientów muszą w czytelny sposób reklamować ich biznesy. W tym celu trzeba na nich umieścić takie działy, jak Kontakt, Cennik czy Nasze produkty/Nasze usługi. Niezwykle ważny jest też dział O nas – podobnie jak wszystkie inne, musi być zapełniony efektowną treścią, a przy tym musi prezentować firmę od najlepszej strony i wykazywać, dlaczego warto zostać jej klientem. Zrobimy wszystko, żeby nakłonić czytelników danych stron do podjęcia i wykonania określonych akcji – nawiązania kontaktu, podzielenia się adresem mailowym, kliknięcia w odnośnik czy zrobienia zakupów. Teksty na podstrony informacyjne muszą być wykonane z sercem i dużą dozą staranności – pozwól nam w tym pomóc!
Recenzje/rankingi
Twój klient produkuje lub dystrybuuje jakiekolwiek towary? Jeśli tylko można je zrecenzować, warto zamówić takie teksty, zamieszczać je np. na stronach zapleczowych i pozyskiwać cenne linki na stronę docelową. Nie boimy się żadnych tematów i opisujemy wszystko, co nadaje się do opisania. Możemy recenzować pojedyncze produkty albo układać szersze zestawienia, np. chętnie czytane rankingi. Jest to obecnie jedna z najskuteczniejszych form promocji danych produktów. Internauci, którzy usiłują podjąć zakupową dezycję, poszukują zwykle informacji, która ułatwi im wybór. Jeśli ranking, na który trafią, będzie odpowiednio skonstruowany, najprawdopodobniej zdecydują się na ofertę Twojego klienta... Takie artykuły nie tylko promują wybrane produkty, ale też okazują się pomocne w pozycjonowaniu stron WWW i umacnianiu pozytywnego wizerunku opisywanej marki.
Artykuły zapleczowe
Przy budowaniu wspomnianego zaplecza pozycjonerskiego należy pamiętać o zapełnianiu poszczególnych stron adekwatną, powiązaną tematycznie treścią. W czasach, gdy o pozycji w Google decydują m.in. liczba i jakość linków przychodzących, należy zadbać o to, aby pojawiały się one w otoczeniu unikalnej i wartościowej treści. Innymi słowy – musisz zadowolić nie tylko algorytmy, ale i realnych użytkowników. Dlatego też frazy kluczowe muszą być stosowane umiejętnie; należy zrezygnować ze zbytniej nachalności i skupić się na porządnej redakcji tego typu tekstów. Nasi copywriterzy na zapleczówkach zjedli zęby; piszą je szybko i sprawnie, a przy tym dbają o tym, żeby były maksymalnie skuteczne.
Posty na bloga
Jeśli chodzi o content marketing, najlepiej sprawdzają się artykuły, które rozwiązują problemy czytelników i odpowiadają na ich pytania. Są to przede wszystkim teksty tematyczne, specjalistyczne i poradniki. Doskonałym rozwiązaniem jest publikacja tego rodzaju treści na firmowym blogu. Blog:
- zwiększa ruch na stronie,
- zwiększa ilość linków przychodzących,
- funduje profesjonalny wizerunek marki oraz buduje zaufanie czytelników postów,
- wciąga użytkowników w bezcenną interakcję (np. w dyskusję w komentarzach),
- jest doceniany przez roboty Google'a z uwagi na obecność tematycznych, aktualnych treści,
- wspiera pozycjonowanie, czyli realizuje główny cel przyświecający każdej agencji SEO.
Tworzenie wysokiej jakości treści, jaka jest konieczna na blogach, wymaga czasu i umiejętności (jeśli nie fachowej wiedzy, to przynajmniej łatwości wyszukiwania informacji). Writers.pl umożliwia współpracę z najlepszymi copywriterami. Możesz przeglądać dostępnych autorów i zapraszać do swoich projektów tylko tych z największym talentem i najwyższymi ocenami od naszych klientów. Przy zlecaniu treści na bloga przydaje się również wspomniana wcześniej funkcja podglądu zadeklarowanych specjalizacji. Dobrze jest, jeśli stronę tworzą ludzie, którzy z własnej woli interesują się daną tematyką i są zorientowani w konkretnej branży. Pamiętaj, że nasza platforma pozwala monitorować postęp prac w każdym projekcie, a także dopuszcza możliwość współpracy z copywriterem (np. poprzez zlecanie koniecznych poprawek). Jeśli zdecydujesz się zaufać naszym autorom w stu procentach, niemal całkowicie zautomatyzujesz prowadzenie blogów poszczególnych klientów.
Uwaga: możesz zlecać naszym copywriterom gotowe tematy albo zażyczyć sobie, abyśmy samodzielnie wybierali i opracowywali pokrewne tematycznie zagadnienia!