Potrzebuję treści dla mojej firmy
- firmowa strona WWW to obecnie konieczność – sprawdzona metoda promocji i idealna wizytówka dla każdego biznesu,
- wygląd to nie wszystko – najważniejsza jest unikalna, przydatna dla użytkownika treść,
- powierzenie zadania stworzenia takiej treści copywriterom pozwoli uniknąć błędów, jakie popełniłbyś, działając na własną rękę,
- oferujemy tworzenie opisów usług i produktów, artykułów informacyjnych, a także zajmujemy się regularnym prowadzeniem firmowych blogów.
Prowadzisz własny biznes? Działasz tylko lokalnie, dopiero rozkręcasz swoją działalność albo masz inny powód, dla którego do tej pory nie założyłeś firmowej strony lub posiadasz witrynę, która nie spełnia Twoich oczekiwań? Cóż, najwyższy czas, aby wziąć sprawy w swoje ręce. Każda, nawet niewielka firma powinna mieć swoje miejsce w sieci. Jednocześnie stworzenie użytecznej, chętnie odwiedzanej strony internetowej nie jest takie proste. Mogłoby się wydawać, że najważniejszy jest wygląd, jednak sama prezencja – choć bardzo istotna – nigdy nie zastąpi braku odpowiedniej treści. W cenie są ciekawe, przydatne informacje, czytelność i bezbłędny styl. Nie każdy potrafi stworzyć takie teksty samemu i nie ma w tym absolutnie nic złego – cała sztuka polega na tym, aby dostrzec swoje ograniczenia i wspomóc się umiejętnościami profesjonalistów. Dowiedz się więcej, co mamy do zaoferowania jako Writers.pl i jakie korzyści możesz osiągnąć, zapraszając do współpracy doświadczonych copywriterów.
Dlaczego treść powinna być stawiana na pierwszym miejscu?
Wszystkie strony internetowe składają się z tych samych trzech elementów. Zaliczamy do nich:
- wygląd, czyli warstwę graficzną,
- mechanikę działania, w tym nawigację,
- treść, czyli obecne na stronie teksty i całą zawartość merytoryczną.
To właśnie trzeci element stanowi sedno sprawy – w końcu zakładamy firmową stronę po to, aby przekazać coś naszym potencjalnym klientom. Nawet najlepszy projekt graficzny nie będzie w stanie się obronić, jeśli zawartość witryny nie zostanie przygotowana odpowiednio profesjonalnie. Z tego też powodu zamiast pisać wszystko samemu, warto rozważyć zlecenie tego zadania ludziom, którzy zajmują się tym na co dzień.
Strona internetowa jest wizytówką firmy i świadczy o jej wartości; z kolei sama jest warta tyle, ile zamieszczona na niej treść. Musi być ona przede wszystkim czytelna i przydatna z punktu widzenia użytkowników. Jeśli teksty są unikalne, porządnie przygotowane i atrakcyjne, generują bardzo cenne korzyści marketingowe. Warto mieć świadomość, że żyjemy w czasach, kiedy na pierwszym miejscu stawia się content marketing – tym samym relacje z potencjalnymi klientami buduje się właśnie w oparciu o dostarczanie im angażującej, pożytecznej treści. Jednocześnie teksty zamieszczane na stronie odgrywają kluczową rolę zarówno pod względem SEO, jak i kreowania swojego wizerunku. Kiedy będą one wykonane na wysokim poziomie, przyczyni się to do poprawy pozycji Twojej witryny w wyszukiwarce i sprawi, że wydasz się użytkownikom godny zaufania. Z kolei gdy zostaną przygotowane nieprofesjonalnie – będą napisane niedbale, z błędami, nieprzekonująco – najprawdopodobniej odbije się to i na pozycji w Google, i na tym, jak będą Cię postrzegać potencjalni klienci.
Nikt nie zna Twojego biznesu lepiej niż Ty
Niezależnie od tego, czy prowadzisz gabinet kosmetyczny, pizzerię czy sklep z używanymi telefonami, Ty sam najlepiej wiesz, na czym polega Twój biznes i co chciałbyś przekazać swoim klientom. Wielu przedsiębiorców ma w związku z tym obawy, że jeśli zleci to zadanie komuś innemu, efekt będzie niesatysfakcjonujący i nie będzie pokrywał się z ich pierwotną wizją. Takie wątpliwości są uzasadnione tylko wtedy, jeśli powierza się stworzenie treści byle komu. Profesjonalni copywriterzy potrafią opracowywać teksty zarówno od zera, jak i na podstawie dostarczonych materiałów. Jeśli nie czujesz się na siłach, aby samodzielnie tworzyć content reprezentatywny dla Twojej działalności, możesz po prostu opisać najważniejsze rzeczy swoimi słowami i pozostawić resztę nam. Nasi autorzy doskonale orientują się w zawiłościach języka – wykorzystają wszystkie merytoryczne uwagi i przerobią Twój tekst w taki sposób, aby przynosił on jak najlepsze efekty. Nie oznacza to wcale, że opis zlecenia musi być bardzo rozbudowany – tak naprawdę wszystko zależy od Ciebie. Copywriterzy napiszą świetne teksty także wtedy, gdy dasz im zaledwie kilka wskazówek i pozostawisz wolną rękę.
Czym charakteryzują się tworzone przez nas treści?
Żeby firmowa strona WWW prezentowała Twój biznes od jak najlepszej strony, musi zachowywać pewne obowiązujące standardy. Mało który przedsiębiorca może się pochwalić lekkim piórem; istnieje spora szansa, że i Ty nie jesteś urodzonym pisarzem, przy czym nie jest to wcale powód do załamywania rąk. Warto pamiętać, że ani grafomania, ani silenie się na profesjonalizm nie wywrą dobrego wrażenia na czytelnikach. Zamiast próbować swoich sił w zupełnie obcej dziedzinie, lepiej powierzyć tworzenie treści profesjonalistom – oni zadbają o to, żeby teksty na stronę internetową spełniały nawet największe wymagania. Jeśli zdecydujesz się skorzystać z usług oferowanych w ramach platformy Writers.pl, możesz być pewien, że przygotowane przez nas treści będą cechować:
- unikalność – przedsiębiorcy mają tendencję do bezmyślnego kopiowania opisów produktów czy całych artykułów z istniejących już stron, na przykład prosto od producentów. Jeśli zdecydowałbyś się na takie działanie, w zasadzie strzeliłbyś sobie w kolano. Wciąż udoskonalane algorytmy Google'a ćwiczą się w rozpoznawaniu kopiowanych treści, kiedy zaś wykryją plagiat, identyfikują daną stronę jako zduplikowaną i bezwartościową. Żeby uniknąć takiego scenariusza, konieczne jest zapełnienie strony samymi oryginalnymi tekstami,
- dobre formatowanie – dzięki temu czytelnicy będą chwalić nie tylko estetykę, ale i czytelność strony. Odpowiednie formatowanie wpływa na przyswajalność i odbiór tekstu, a pośrednio także na pozycję witryny w wyszukiwarce. Odpowiednio jednolite i przydługie bloki tekstu są w stanie zrazić do lektury nawet najbardziej zainteresowanych użytkowników. W Writers.pl standardem jest dzielenie treści na przyswajalne, krótsze fragmenty. Copywriterzy chętnie tytułują poszczególne akapity nagłówkami, stosują pogrubienia czy podkreślenia oraz tworzą listy i wypunktowania łatwe do skanowania wzrokiem,
- bezbłędność – oferujemy teksty o trzech stopniach jakości, przy czym niezależnie od poziomu, na jaki się zdecydujesz, możesz być pewien, że artykuły czy opisy będą napisane poprawną polszczyzną. Cenimy sobie dobry styl i jesteśmy wyczuleni na wszelkie niedoskonałości. Teksty nie zawierają błędów gramatycznych czy ortograficznych – a, jak wiadomo, omyłki językowe potrafią działać na potencjalnych klientów odpychająco. Treść słabej jakości świadczy o niechlujstwie i nieprofesjonalizmie; analogicznie teksty na wysokim poziomie wystawiają firmie najlepszą wizytówkę.
- przystępność – to, że jesteś mistrzem w swoim fachu, nie znaczy wcale, że potrafisz o tym pisać. Nie chodzi nawet o poprawność językową czy stylistyczne niuanse; najważniejsze jest, żeby czytelnicy dobrze rozumieli to, co chcesz im przekazać. Dla wielu przedsiębiorców proste opowiadanie o swojej działalności tak, aby zaciekawić tym innych, stanowi nie lada problem. Nasi copywriterzy potrafią opisać najnudniejsze czy najbardziej zawiłe rzeczy w taki sposób, żeby były one atrakcyjne i zrozumiałe z punktu widzenia czytelników. Prostota przekazu i przystępny język zaintrygują potencjalnych klientów o wiele skuteczniej niż suche dane, nadmiar branżowej terminologii czy nieumiejętne dozowanie trudnych do zrozumienia szczegółów.
Zanim zlecisz u nas teksty...
Zadaj sobie kilka pytań. Pierwszym i najważniejszym z nich powinno być pytanie o cel istnienia Twojej firmowej strony. Wszystkie późniejsze działania powinieneś wykonywać z myślą o tym, z jakich pobudek zakładałeś swoją witrynę. Inne kwestie warte przemyślenia to:
- budżet – zastanów się, ile pieniędzy możesz przeznaczyć na stworzenie treści na swoją stronę i mierz siły na zamiary,
- branża i proponowana oferta – jaka jest Twoja działka? Co właściwie sprzedajesz? Jakie są wady, a jakie zalety oferowanych przez Ciebie produktów lub usług? W jaki sposób można je wykorzystać i jakie korzyści mogą one przynieść Twoim klientom?
- grupa docelowa – do kogo w zasadzie kierujesz swoją działalność? Kim są Twoi klienci? Innymi słowy – kto będzie czytał treści zamieszczane na Twojej stronie?
Z pewnością zastanawiałeś się nad powyższymi kwestiami wielokrotnie; nie zmienia to faktu, że warto przemyśleć je raz jeszcze, a następnie podzielić się wnioskami w opisie zlecenia. Znając profil Twoich odbiorców, nasi copywriterzy lepiej dostosują styl i przesłanie tekstu do oczekiwań czytelników. Dołożymy wszelkich starań, żeby przygotowywane przez nas treści przyniosły efekt, jakiego oczekujesz – jednak żeby dać z siebie wszystko, musimy wiedzieć, jak wykazać korzyści interesujące Twoich odbiorców.
Żeby firmowa strona WWW dobrze odzwierciedlała Twój biznes i przyczyniła się do zwiększenia zainteresowania Twoją ofertą, musi być użyteczna. Warto pamiętać, że użyteczność niejedno ma imię, i że pod tym jednym pojęciem kryją się tak różnorodne aspekty, jak:
- prosta nawigacja i bezproblemowe, szybkie poruszanie się po stronie,
- przejrzystość i łatwość w obsłudze,
- responsywność – każda strona WWW musi być dostosowana do wyświetlania na urządzeniach mobilnych, takich jak smartfon czy tablet,
- użyteczność treści, czyli przydatne, oryginalne i rozwiewające wątpliwości użytkowników teksty.
O ile pierwsze trzy wymiary użyteczności to działka programistów i grafików, o tyle ostatni, najważniejszy aspekt, czyli użyteczność treści, warto pozostawić nam. W końcu to właśnie tego poszukują internauci odwiedzający Twoją stronę – ciekawej, wartościowej i unikalnej zawartości merytorycznej. Jeśli będzie ona przyciągać odbiorców i zaspokajać ich potrzebę wiedzy, będą oni chętniej wracać na Twoją witrynę. Istnieje też duża szansa, że chętniej skorzystają z Twoich usług.
Co możemy dla Ciebie zrobić?
Poprzez portal Writers.pl możesz zlecić wszystkie treści, jakich potrzebuje na stronę mała firma. Dla ułatwienia podajemy poniżej kilka typów tekstów, które będą dla Ciebie najbardziej przydatne, a także ich krótką charakterystykę:
1. Opisy produktów i/lub usług
Zajmujesz się produkowaniem bądź dystrybuowaniem towarów? Koniecznie opisz każdy z nich! Załóżmy, że żyjesz z produkcji elementów wykończeniowych. Same zdjęcia i nazwy nie wystarczą, żeby laik odnalazł się w Twojej ofercie. Potrzebujesz działu „Nasze produkty”, w którym oprócz enigmatycznie nazwanych fotografii znajdą się także czytelne, użyteczne opisy. Nie inaczej jest, jeśli oferujesz różnego rodzaju usługi, np. prowadzisz salon fryzjerski. Klient musi wiedzieć, jaka jest różnica między poszczególnymi zabiegami pielęgnacyjnymi albo między ombre a sombre – i nie chodzi tu tylko o różnicę w cenie, ale przede wszystkim o specyfikę danej usługi.
Kluczowe przy tworzeniu tego typu tekstów jest zwracanie uwagi na ich unikalność. Oczywiście, że to Ty jesteś osobą, która najlepiej zna się na swoich produktach czy usługach. Wiedza na ich temat nie wystarczy jednak, żeby stworzyć wiele różniących się od siebie i atrakcyjnych dla czytelnika opisów. Problem pojawia się zwłaszcza wtedy, gdy produkty niewiele się od siebie różnią – wtedy trudno jest opracować zupełnie inne teksty, a jednak właśnie tego wymagają od nas algorytmy Google'a. Jeśli pójdziesz na łatwiznę i stworzysz zbyt podobne treści, roboty wykryją duplicate content, co może poskutkować drastycznym spadkiem pozycji strony w wyszukiwarce.
Na szczęście copywriterzy posiadają magiczną umiejętność opisywania bardzo podobnych rzeczy na rozmaite, skrajnie odmienne sposoby. Wszystkie treści dostarczane w ramach platformy Writers.pl są unikalne – nad jakością oferowanych przez nas usług czuwa program CopyScape, z którym zintegrowaliśmy nasz system. Jak to działa w praktyce? Gdy autor odsyła Ci zlecenie, tekst jest automatycznie przepuszczany przez wykrywacz plagiatów. Jeśli okaże się, że nie jest w 100% oryginalny, najzwyczajniej w świecie nie przejdzie weryfikacji systemu i nie będzie mógł zostać oddany do klienta.
2. Podstrony informacyjne
Chyba każdy się zgodzi, że strony firmowe zakłada się po to, aby przyciągnąć potencjalnych klientów, a docelowo – zwiększyć sprzedaż, czyli pomnożyć zyski. Żeby taki scenariusz mógł wejść w życie, koniecznie trzeba ułatwić czytelnikom odnalezienie poszukiwanych przez niego informacji. Są takie dane, które trzeba użytkownikom podać na tacy – i to dla własnego dobra.
Co powinno zostać wyeksponowane na stronie małego, lokalnego biznesu, np. pizzerii? Oczywiście cennik, łatwo dostępna zakładka „Kontakt” (a pod nią adres, mail, telefon oraz godziny otwarcia), a także czytelne i dobrze opisane menu. Oprócz tego trzeba czymś zapełnić stronę główną. Może w tym pomóc umiejętne przeredagowanie sekcji „O nas” lub „O firmie”. Przedsiębiorcy często popełniają ten sam błąd, czyli skupiają się w tego typu tekstach wyłącznie na sobie. Tymczasem o wiele lepsze efekty przynoszą treści skupione na odbiorcach i na tym, co „my” jako firma możemy im zaoferować. Dlatego tak ważne jest, żeby podkreślać, co konkretnie zyskają klienci, którzy zdecydują się zostawić pieniądze właśnie u Ciebie. Oczywiście jeśli pizzeria zdobyła jakieś nagrody albo kucharze otrzymali jakieś wyróżnienia, warto o tym napomknąć. Grunt, żeby artykuły informacyjne prezentowały Twoją firmę od jak najlepszej strony.
Nasi copywriterzy nakłonią czytelników do wykonania określonej, pożądanej przez Ciebie akcji. Powiedz tylko czego oczekujesz – czy chcesz zachęcić ich do zapisania się do newslettera, do zrobienia zakupów w sklepie internetowym czy po prostu do złożenia odwiedzin w stacjonarnym oddziale Twojej firmy. Jako pizzeria możesz zachęcić klientów do zamówienia posiłku drogą internetową; jeśli oferta będzie dobrze opisana, a użytkownicy nie będą mieli żadnych wątpliwości, prędzej czy później przyczyni się to do zwiększenia zysków.
3. Prowadzenie bloga firmowego
Opisy produktów i usług oraz podstrony z podstawowymi informacjami to pakiet minimum, którego potrzebujesz, aby strona WWW spełniała swoją rolę. Możesz jednak pokusić się o bardziej ambitne rozwiązanie, np. prowadzenie działu z poradami czy artykułami tematycznymi. Jeśli masz fundusze, aby pozwolić sobie na w miarę regularne publikacje, warto pomyśleć o formie bloga. Najważniejsze, aby treści zamieszczane na Twojej stronie:
- były użyteczne dla użytkowników,
- ułatwiały potencjalnym klientom wybór produktów bądź usług,
- budowały wizerunek profesjonalnej i przyjaznej firmy, która chętnie dzieli się swoją specjalistyczną wiedzą.
Artykuły specjalistyczne powinny być tworzone przez najlepszych autorów. Writers.pl daje możliwość doboru copywriterów i przeglądania ofert wedle jakości oferowanych tekstów czy ocen zebranych za dotychczas wykonane zlecenia. Dołożymy starań, aby treści były nie tylko atrakcyjnie podane, ale też wartościowe merytorycznie. Potrafimy zapewnić jedno i drugie dzięki talentowi do operowania słowem oraz dzięki umiejętności dokładnego i efektownego researchu. Jeśli nie chcesz bawić się w pisanie bazowego tekstu, a zależy Ci na fachowym ujęciu specyfiki branży, zawsze możesz dobrać do ekipy autorów o pokrewnej specjalizacji. Właśnie z tego powodu udostępniliśmy możliwość przeglądania copywriterów wedle zadeklarowanych zainteresowań. Writers.pl pozwala czuwać nad postępem realizacji projektów, monitorować zlecenia, a także zgłaszać uwagi do poszczególnych tekstów. Możemy albo wyszukiwać tematy samodzielnie, albo dostarczać teksty o sugerowanych przez Ciebie zagadnieniach.
Korzyści z prowadzenia bloga firmowego to między innymi:
- zwiększony ruch na stronie, również ten z wyszukiwarek,
- ułatwione zdobywanie linków przychodzących,
- umocnienie zaufania ze strony potencjalnych klientów,
- możliwość pogłębienia interakcji z użytkownikami,
- lepsza pozycja strony WWW w wynikach wyszukiwania.