Home
Strona główna / Jak możemy Ci pomóc? / Jestem SEO freelancerem

Jestem SEO freelancerem

  • outsourcing treści pozwoli Ci zwiększyć skalę działania, a przez to zarabiać więcej pieniędzy,
  • zadbamy o strony WWW Twoich klientów, dostarczając na nie unikalną treść wysokiej jakości, w tym teksty informacyjne czy posty na bloga,
  • tworzony przez nas content jest unikalny, poprawny językowo, przystępnie napisany, atrakcyjnie sformatowany i użyteczny dla czytelników, a wszystko to wspiera proces pozycjonowania,
  • pomagamy także w tworzeniu zaplecza pozycjonerskiego – opracowujemy recenzje, rankingi i artykuły zapleczowe,
  • współpraca z Writers.pl oznacza zwiększenie mocy przerobowych i skali działania, lepsze dysponowanie budżetem i automatyzację znacznej części procesów.

Zajmujesz się pozycjonowaniem stron na zlecenie? Nie pracujesz w agencji, ale działasz na własną rękę i musisz sam wykonywać większość prac? Cóż, chcąc robić SEO dla klientów, prędzej czy później powinieneś rozważyć outsourcing. Sprawdź, co możemy Ci zaoferować w ramach współpracy z Writers.pl i oceń, co będzie dla Ciebie bardziej korzystne – samodzielna, czasochłonna produkcja treści, czy może poszerzenie skali działania dzięki pomocy doświadczonych copywriterów.

Wiemy, czego potrzebujesz!

Jak powszechnie wiadomo, wyszukiwarka to jedno z najlepszych, a jednocześnie najtańszych źródeł ruchu. Chcąc wypromować daną stronę i sprawić, aby odnotowywała ona jak najwięcej wejść, należy skupić się na jej pozycjonowaniu. Twoi klienci oczekują od Ciebie, że poprawisz widoczność ich witryny w wyszukiwarce. Aby im to zapewnić, musisz zająć się przede wszystkim treścią – nie tylko wplatając w nią słowa kluczowe, ale też dbając o to, aby była ona unikalna i pożyteczna.

Pozycjonowanie witryn klientów rozgrywa się zwykle na dwóch głównych płaszczyznach:
1. pierwszą z nich jest dbanie o stronę WWW klienta oraz o to, aby znajdowała się na niej unikalna, wartościowa treść,
2. jednocześnie należy budować zaplecze, aby pozyskiwać linki przychodzące. Potrzebna jest tutaj jak największa skala działania, którą bardzo trudno wypracować, jeśli działa się w pojedynkę.

Przyjrzyjmy się bliżej obu tym płaszczyznom.

#1: Jak zadbać o stronę WWW klienta?

Na każdą stronę internetową składają się trzy kluczowe elementy: grafika, mechanika działania oraz merytoryka, czyli treść. O ile mało kto sam zabiera się za programowanie, wielu klientów porywa się na pisanie tekstów na własną rękę. Najczęściej nie jest to dobry pomysł – nieprofesjonalne przygotowanie zawartości strony potrafi całkowicie zrujnować całościowy efekt i zaprzepaścić szanse na uzyskanie wysokiej pozycji w wyszukiwarce. Właśnie dlatego zadanie to powinno się pozostawić specjalistom.

Content to podstawa!
Firmowa strona jest warta tyle, ile zamieszczona na niej treść. Aby korzyści marketingowe były jak największe, wszystkie publikowane na stronie teksty muszą być unikalne i atrakcyjne dla czytelników. Dzisiejszym światem Internetu rządzi content marketing – to właśnie on jest obecnie jedną z najbardziej wychwalanych metod SEO. Bez pożytecznych artykułów trudno wywalczyć dobrą pozycję strony w wyszukiwarce. Trudno też zatrzymać czytelników na dłużej, podczas gdy Twoim klientom zależy właśnie na tym, żeby regularnie wracali oni na witrynę. Sami przedsiębiorcy rzadko kiedy potrafią zaprezentować się słowem pisanym w zachęcający sposób. Ponadto trudno oczekiwać, że będziesz w stanie obsługiwać wielu klientów naraz, jeśli będziesz musiał tworzyć treści na ich strony sam i zupełnie od zera.

6 cech oferowanych przez nas treści
Żeby firmowe strony WWW Twoich klientów prezentowały ich od jak najlepszej strony i budowały ich profesjonalny wizerunek, zamieszczane na nich teksty muszą posiadać pewien zestaw cech. Poniżej przedstawiamy te z nich, które są dla nas najważniejsze, i które cechują wykonywane przez nas zlecenia:

  • unikalność – nigdy nie kopiujemy opisów, artykułów ani żadnych fragmentów tekstu z istniejących stron. Niestety właściciele witryn mają do tego tendencję, czym wyrządzają sobie ogromną krzywdę. Roboty Google'a są wprawione w rozpoznawaniu zduplikowanych treści. Kiedy algorytm wykryje powielenie, strona od razu traktowana jest jako bezwartościowa, a o dobrych wynikach SEO nie może być mowy,
  • poprawność językowa – wychodzimy z założenia, że treści muszą być dobrej jakości. Teksty, które są niepoprawne pod względem gramatycznym bądź ortograficznym, są źle postrzegane przez roboty wyszukiwarek (nie mówiąc już o tym, że zamiast przyciągać, odpychają potencjalnych odbiorców). Także zły dobór stylu potrafi być tragiczny w skutkach. Działanie na pół gwizdka, niedbałe pisanie pod presją czasu i niechlujstwo językowe wystawiają fatalną wizytówkę danej witrynie, a przez to całej firmie,
  • przystępność – to, że Twój klient zna się na swojej branży, nie świadczy o tym, że umie dobrze i ciekawie o niej napisać. Działania SEO nie powinny ograniczać się do poprawy błędów i wplatania w szerszy tekst kilku słów kluczowych. Czasem artykuły trzeba gruntownie zmienić lub napisać całkiem od zera. Dana firma musi być przedstawiona w przystępny, łatwy do zrozumienia, atrakcyjny sposób. Nasi autorzy są mistrzami słowa – możesz być pewien, że uczynią z najnudniejszego tematu zajmującą historię,
  • użyteczność – zawartość strony musi być oryginalna i ciekawa, ale też użyteczna. Zadaniem tekstów zamieszczanych na stronie jest przyciąganie odbiorców i zaspokajanie ich permanentnej potrzeby wiedzy. Na witrynę powinno chcieć się wracać; żeby tak było, musi ona oferować użytkownikom treści, których poszukują i potrzebują. Zlecając nam teksty na stronę klienta, dobrze jest napisać kilka słów o jego grupie docelowej. Dzięki temu copywriterzy lepiej dopasują treść do potrzeb odbiorców,
  • atrakcyjne formatowanie – urozmaicona struktura tekstu jest ważna z przynajmniej dwóch powodów: po pierwsze, odpowiada za estetykę i czytelność, a po drugie – skoro ułatwia odbiór, liczy się także w działaniach SEO. Jednolite, długie bloki tekstu działają odstraszająco na czytelników. O wiele lepiej sprawdzają się krótsze akapity, nagłówki, wypunktowania i pogrubienia,
  • walory SEO – wszystkie powyższe cechy pozostają w mniejszym lub większym związku z pozycjonowaniem. Dla SEO freelancerów jest to temat wyjątkowo ważny, dlatego z pewnością ucieszy Cię fakt, że możesz u nas zlecić teksty pisane pod konkretne słowa kluczowe. Wplatając w wartościową treść potrzebne frazy, działamy nienachalnie, ale skutecznie – i o to chodzi!

Jakie treści możesz zlecić na stronę klienta?

Teksty na podstrony informacyjne
Żeby strona WWW mogła być doceniona przez algorytmy Google'a, musi być postrzegana jako wartościowa dla użytkownika. Należy dołożyć starań, aby czytelnik mógł błyskawicznie odnaleźć na witrynie dane, po które się tam zjawił. Na stronie każdego lokalnego biznesu powinny się znaleźć takie działy, jak Kontakt, Cennik czy opisy poszczególnych produktów i usług. Szczególną wagę należy przywiązać do zakładki „O nas”, która powinna stanowić swoistą wizytówkę firmy. Ta ostatnia musi być profesjonalna i oryginalna, a przy tym uwzględniać korzyści, jakie marka oferuje swoim klientom.

Nasi copywriterzy pomogą Ci zarządzać klientami Twoich klientów, nakłaniając ich do wykonania pożądanych akcji. Podjecie kontaktu, pozostawienie maila, kliknięcie w odpowiedni link – niezależnie od tego, jaki jest cel szczegółowy, ostatecznie zawsze chodzi o zwiększenie zysków. Aby użytkownicy pozostali na stronie i wyrazili chęć dalszej współpracy, należy już na wstępie dokonać przekonującej autoprezentacji. Nie ignoruj znaczenia artykułów informacyjnych i nie traktuj ich po macoszemu – zamiast tego pozwól sobie pomóc!

Blogi
Artykuły informacyjne to minimum, bez którego żadna strona nie może poprawnie funkcjonować i spełniać swojej podstawowej roli. Następnym krokiem są artykuły tematyczne, poradnikowe i specjalistyczne. Idealnie jest, jeśli tego typu posty publikowane są w formie bloga – przynosi to ogromne korzyści:

  • pozwala regularnie dostarczać użytkownikom poszczególnych stron prawdziwie pomocny content,
  • przyciąga wielu potencjalnych klientów,
  • zwiększa ruch na stronie (również ten pochodzący z Google'a),
  • stwarza wiele okazji do linkowania,
  • przyczynia się do umacniania profesjonalnego wizerunku Twoich klientów oraz buduje lojalność i zaufanie ich czytelników (na przykład poprzez wciąganie w dyskusję w komentarzach czy innego rodzaju interakcje),
  • poprawia widzenie strony przez algorytmy wyszukiwarek ze względu na obecność aktualnych, powiązanych tematycznie artykułów,
  • w związku z powyższym wspiera proces pozycjonowania, czyli to, na czym szczególnie Ci zależy.

Żeby stworzyć bloga, który przyniesie wymierne korzyści i ściągnie dodatkowy ruch na docelową stronę klienta, potrzebujesz wysokiej jakości treści. Tworzenie takich artykułów wymaga czasu, także ze względu na konieczność wykonania researchu. Dobre, fachowe artykuły nie mogą być pisane przez byle kogo; do ich wykonania potrzebujesz samych najlepszych autorów. Dzięki Writers.pl możesz zgromadzić wymarzoną drużynę copywriterów, która pomoże Ci udźwignąć wiele projektów naraz. Aby namierzyć tych najbardziej godnych uwagi, przeglądaj piszących wedle średniej otrzymanych ocen oraz według jakości tworzonych zleceń. Przydatną funkcją panelu jest też podgląd specjalizacji poszczególnych autorów. Dzięki temu możesz dobrać do projektu osoby szczerze zainteresowane tematyką bloga Twojego klienta. Jako jedna osoba nie możesz znać się na wszystkim – dopiero kiedy zdecydujesz się na outsourcing treści, zrozumiesz, ile wiedzy przybywa z każdym nowym członkiem drużyny i o ile więcej można zrobić, działając w większej grupie.

Jeśli zdecydujesz się na współpracę za pośrednictwem Writers.pl, będziesz mógł czuwać nad postępem prac w utworzonych przez siebie projektach. Pamiętaj o tym, żeby dobrze określić wytyczne i sprecyzować swoje oczekiwania – zwykle już samo to wystarczy, żeby osiągnąć sukces. Oczywiście możesz trzymać rękę na pulsie także później – monitorować oddawane zlecenia czy zgłaszać konieczność poprawek – nie jest to jednak konieczne. Równie dobrze możesz pozostawić naszym copywriterom wolną rękę i w dużej mierze zautomatyzować proces prowadzenia blogów Twoich klientów. Działamy w dwóch trybach: albo wykonując teksty na konkretne zlecone tematy, albo samodzielnie wyszukując i opracowując zagadnienia.

#2 Budowanie zaplecza, czyli pozycjonowanie strony klienta

Drugi wymiar działalności SEO freelancerów dotyczy rozbudowy zaplecza. Ogólnie rzecz biorąc, zaplecze to ogół odnośników prowadzących do strony docelowej – takie linki mogą być zamieszczane na blogach, forach internetowych, w social mediach czy katalogach stron. Celem pozyskiwania linków zewnętrznych jest podnoszenie pozycji strony klienta w wyszukiwarce, a jednocześnie budowanie autorytetu danej witryny.

Dzięki Writers.pl zwiększysz moce przerobowe i skalę działania
Rozbudowa zaplecza to tylko jedna z dostępnych technik pozycjonowania, trudno jednak wyobrazić sobie jej pominięcie. Żeby taka misja mogła zakończyć się sukcesem, potrzebna jest duża skala działania – jak najwięcej stron zapleczowych, a w związku z tym jak najwięcej treści. Aby Twoja praca była skuteczna, a klient miał duże szanse na wysoką pozycję w Google, musisz dysponować ogromną ilością contentu. W końcu chodzi tu nie tylko o strony WWW i blogi, na których można zamieszczać linki przychodzące, ale także o treść, którą trzeba zapełnić każdą z tych witryn. Aby ją tworzyć, potrzeba czasu, który w Twoim przypadku lepiej będzie przeznaczyć na pozyskiwanie kolejnych klientów.

Mnożenie contentu pozostaje ściśle związane z tworzeniem dziesiątek, a nawet setek stron zapleczowych; ewentualnie z zamieszczaniem treści na istniejących witrynach, na przykład w katalogach. Im większe zasięgi, tym większe szanse, że użytkownicy skorzystają z odnośników prowadzących na stronę Twojego klienta. Czy jedna osoba poradzi sobie z tak szeroko zakrojonym projektem? Nawet jeśli jest to możliwe, to na pewno nieopłacalne; działanie na tak dużą skalę w pojedynkę nie ma większego sensu. Rozpoczynając współpracę z copywriterami, którzy – podobnie jak Ty – są freelancerami, będziesz mógł zwielokrotnić własne moce przerobowe. Pozwoli Ci to na obsługę wielu stron i efektywne pozycjonowanie witryn kilku czy kilkunastu klientów w jednym czasie. Od tego, ilu autorów zaprosisz do projektu, zależy, jak bardzo będziesz mógł powiększyć zasięgi.

Umożliwimy Ci lepsze dysponowanie pieniędzmi
Przy dużej skali działania, jaka jest potrzebna do zbudowania zaplecza, liczy się każdy grosz. Mamy tego świadomość, więc w Writers.pl pozwalamy na samodzielne ustalanie stawek za pracę copywriterów. Co to oznacza w praktyce? Możesz założyć kilka różnych projektów, zróżnicować ceny za tysiąc znaków ze spacjami i zgromadzić autorów chętnych do pisania w każdym z nich. Copywriterzy będą tworzyli teksty za zaproponowaną przez Ciebie kwotę. Musisz się jednak liczyć z tym, że zwykle wyższe stawki oznaczają odpowiednio wyższą jakość.

Zamiast traktować tę zależność jako przeszkodę, możesz wykorzystać ją na własną korzyść. Writers.pl pozwala sterować budżetem w taki sposób, aby inwestować więcej pieniędzy w najbardziej dochodowe strony (i zlecać na nie treści o najlepszej jakości). Tymczasem w przypadku rzadziej czytanych stron zapleczowych wystarczy zadowolić się przeciętnymi tekstami pisanymi po niższych stawkach. Zasada jest prosta – artykuły, które nie wymagają ciężkiej pracy i długotrwałego researchu, da się tworzyć szybciej, w większych ilościach i mniejszym kosztem. Możesz u nas zamawiać treści o stopniowalnej jakości – od przeciętnej, przez dobrą, aż do bardzo dobrej. Najlepsza jakość wymagana jest przy tworzeniu poradników bądź artykułów specjalistycznych. Na zapleczach sprawdzają się przeciętne, najtańsze teksty, które mimo niskiej ceny pozostają poprawne językowo i jedyne w swoim rodzaju.

Razem z nami zautomatyzujesz kluczowe procesy
Oprócz tego, że do skutecznego pozycjonowania potrzeba wielu stron zapleczowych, zwiększona skala działania wymusza także automatyzację wszystkiego, co da się zautomatyzować. We Writers.pl sami wyznajemy tę zasadę i automatyzujemy poszczególne etapy współpracy z klientami i copywriterami. O tym, że mamy szczere intencje, może świadczyć udostępnianie przez nas API, dzięki któremu można podłączyć do nas swoje systemy i/lub skrypty. Tym sposobem:

  • usprawniamy dodawanie nowych zleceń oraz odbieranie gotowych tekstów,
  • automatycznie aktualizujemy treści,
  • dbamy o unikalność tekstów od naszych autorów – są one sprawdzane pod kątem oryginalności automatycznie, dzięki integracji naszej platformy z programem antyplagiatowym CopyScape (skopiowanego artykułu nie da się nawet odesłać do klienta, a więc obie strony mają jedno zmartwienie mniej),
  • nasz panel pomaga utrzymać wszystko w ryzach oraz zachować porządek nawet przy wielu projektach – możesz obsługiwać kilkunastu klientów naraz i nie pogubisz się w budowanych dla nich zapleczach,
  • współpraca z Writers.pl to także lepsza kontrola ponoszonych kosztów,
  • automatyzacja zamawiania, a także publikacji treści oznacza olbrzymie oszczędności (czasu i pieniędzy, które trzeba by było wypłacić osobie zatrudnionej w celu regularnego publikowania tekstów).

Jakie treści możesz zlecić, budując zaplecze dla klienta?

Recenzje produktów
Stwarzamy możliwość zamówienia unikalnych recenzji konkretnych produktów, co może być przydatne, jeśli Twój klient zajmuje się produkcją bądź dystrybucją nadających się do zrecenzowania towarów. Wąskie, mało popularne branże nie są nam straszne; nie wzbraniamy się przed żadnym tematem. Nasi copywriterzy chętnie zrecenzują książki i filmy, ale także różne modele suszarek czy sokowirówek, akcesoriów do telefonu czy żaluzji. Oczywiście nie chcemy, żebyś przesyłał nam produkty do recenzji; potrzebujemy wyłącznie suchej specyfikacji i kilku wskazówek, w jakim tonie ma być napisany dany tekst. Podejmujemy się zarówno opisu pojedynczych towarów, jak i tworzenia szerszych zestawień, najczęściej rankingów.

Rankingi
Coraz popularniejsza, a jednocześnie piekielnie skuteczna promocji produktów i usług. Internauci kochają rankingi i mają ku temu swoje powody. Dzięki lekturze podobnych zestawień mają szerszy ogląd na rynkową ofertę i o wiele łatwiej przychodzi im podejmowanie ostatecznych decyzji. Nawet jeśli nie robimy zakupów przez Internet, często rozpoczynamy proces zakupowy właśnie w sieci. To tu szukamy fachowych opinii, specyfikacji danych produktów i wskazówek, na jakie propozycje wato się zdecydować. Tworzenie samodzielnych zestawień bywa czasochłonne, dlatego tak ciągnie nas do gotowych porównań, najlepiej takich, gdzie produkty są już ustawione w konkretnej kolejności (np. od najlepszego do najgorszego). Ty i Twoi klienci możecie w prosty sposób wykorzystać tę tendencję. Wystarczy, że użyjecie modnych dziś rankingów do wypromowania konkretnych produktów, wypozycjonowania danych stron internetowych i umocnienia wizerunku wybranych marek. Jeśli zamówisz u nas ranking najlepszych plecaków na wycieczkę w góry, postaramy się, żeby to plecaki Twojego klienta wypadły najbardziej kusząco, a także żeby w tekście znalazły się linki prowadzące na stronę Twojego zleceniodawcy. To najlepszy dowód, że da się upiec dwie pieczenie na jednym ogniu!

Artykuły zapleczowe
Jako ostatni przykład przywołamy jeszcze najbardziej oczywisty typ treści, którym wypełnia się zaplecze pozycjonerskie, czyli tak zwane „zapleczówki”. Ich jakość plasuje się gdzieś pomiędzy preclami a artykułami przeznaczonymi na poczytne blogi. Wywierają one o wiele lepszy wpływ na SEO niż precle – ich głównym celem jest właśnie promowanie docelowej witryny na innych stronach. Naiwne byłoby twierdzenie, że sama rozbudowa zaplecza przyniesie oszałamiające efekty i dożywotnie miejsce w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania. Google wciąż udoskonala długą (i nikomu nieznaną) listę czynników rankingowych; jednym z nielicznych ustalonych kryteriów pozostają jednak liczba i jakość linków przychodzących. Odnośniki nie mogą być umieszczane byle gdzie i w byle jakim otoczeniu. Będą one skuteczne wtedy, gdy wokół pojawi się unikalny i użyteczny tekst, który wywrze dobre wrażenie i na robotach Google'a, i na zwykłych czytelnikach. Zaplecza SEO to także chętnie komentowane blogi, które dają niepowtarzalną szansę na zdobycie lajków i udostępnień – warto to wykorzystać.

Tworząc zaplecze dla klientów, warto działać kompleksowo – rozbudowywać jego poziomy, mnożyć linki wewnętrzne i umiejętnie wykorzystywać słowa kluczowe. Frazy powinny być wplatane tak, żeby ich obecność nie była zbyt nachalna. Cała ta konstrukcja będzie miała sens tylko wtedy, gdy podtrzymają ją porządnie zredagowane teksty. Jako działający w pojedynkę freelancer najprawdopodobniej nie nadążasz z tworzeniem treści na strony docelowe, nie mówiąc już o stronach wspierających. Tymczasem zaplecze pozycjonerskie także należy zapełniać ciekawą, poprawnie napisaną, unikalną i dobrze sformatowaną treścią. W przeciwnym razie dany link może nie przynieść oczekiwanych efektów czy wręcz zadziałać na niekorzyść Twojego klienta. Co bardzo istotne, przeciętna wartość merytoryczna zapleczówek jest zwykle w pełni wystarczająca. Do tworzenia takich artykułów nie są wymagane specjalistyczna wiedza ani wyczerpujący research, stąd też ich atrakcyjna cena. Warto mieć to na uwadze, planując wydatki – na mniej popularne strony można przeznaczyć o wiele mniej pieniędzy.

Podsumowanie
Jeśli zdecydujesz się skorzystać z naszej pomocy, zapewnimy Ci dopływ spójnych, poprawnych, pozbawionych błędów artykułów o urozmaiconej formie. Tematyka jest w zasadzie dowolna – zmierzymy się ze wszystkim, co wskażesz w opisie zlecenia. Pamiętaj: nie wypracujesz powalającej skali działania, dopóki nie skorzystasz z pomocy osób trzecich. Wszystkie etapy pozycjonowania poprzez pracę nad treścią – opracowywanie tematów, research, tworzenie tekstu i jego publikacja - są niezwykle czasochłonne. Nasi copywriterzy pomogą Ci wypracować znacznie większe zasięgi w stosunkowo krótkim czasie. Outsourcing tworzenia treści wiąże się w naszym przypadku z daleko posuniętą automatyzacją. Dość przypomnieć, że udostępniamy swoje API, co usprawnia proces zamawiania i publikacji artykułów oraz pozwala lepiej kontrolować budżet i prowadzone w danej chwili projekty.