Home
Strona główna / Oferta / Artykuły

Artykuły

Przy prowadzeniu strony internetowej najważniejsza jest jej zawartość. To ona przyciąga na witrynę potencjalnie zainteresowanych użytkowników i to ona sprawia, że strona staje się atrakcyjna dla wyszukiwarki Google. Dlatego też uzupełnianie treści powinno zajmować szczególnie istotne miejsce na liście priorytetów właściciela witryny. Dowiedz się:

  • po co zlecać tworzenie artykułów specjalistom,
  • jakiego typu artykuły możesz zamówić przez system Writers,
  • w pozycjonowaniu sklepu internetowego pomagają także unikalne opisy do katalogów,
  • jakie korzyści zapewniają poszczególne typy treści: artykuły informacyjne, zapleczowe, poradnikowe/specjalistyczne, teksty na blogi oraz artykuły sponsorowane.

Dlaczego warto zainwestować w dobre artykuły?

Nie każdy potrafi pisać dobre teksty na stronę internetową. Tworzenie esejów czy rozprawek, które znamy ze szkoły, a także analiz i raportów, jakich zwykle wymaga się w pracy, nie ma ma wiele wspólnego z produkcją tekstów pożądanych w sieci.

Muszą one:

  • posiadać wartość informacyjną/merytoryczną, być rzeczowe i konkretne – z punktu widzenia użytkownika nie ma nic bardziej irytującego niż lektura nic nie wnoszących tekstów o niczym,
  • nadawać się do pozycjonowania w wyszukiwarkach, czyli być dobrze przygotowane także od strony technicznej (zoptymalizowane, uzupełnione o frazy kluczowe),
  • być absolutnie unikalne – nie można bezkarnie kopiować tekstów z innych źródeł (nie tylko ze względu na prawo, ale także na kary nakładane przez algorytmy wyszukiwarek); każdy zlecony u nas tekst przechodzi przez kontrolę programu CopyScape, dzięki czemu nasi klienci mają pewność, że płacą za w 100% oryginalne artykuły,
  • namawiać czytelników do wykonania pożądanej akcji (niekoniecznie kupna czy rejestracji, ale chociażby przeczytania dalszej części tekstu czy przejścia na inną stronę).

Źle napisany nagłówek, wodolejstwo albo zbyt zawiły styl pisania może bardzo łatwo zniechęcić Twoich czytelników do dalszej lektury. Dlatego jeśli brakuje Ci umiejętności albo po prostu czasu, warto skorzystać w tym zakresie z pomocy profesjonalistów. Nasi copywriterzy dobrze wiedzą, w jaki sposób zapanować nad contentem i tworzyć artykuły tak, aby strona odniosła jak najlepsze rezultaty. Zapełniając witrynę wartościowymi, dobrze napisanymi artykułami, możesz liczyć na:

  • większą liczbę odwiedzających (podnoszącą się w naturalny sposób),
  • lepszą ocenę jakości strony przez internautów,
  • wzrost rozpoznawalności strony,
  • zbudowanie wizerunku eksperta – kogoś, kto wie o czym mówi i co sprzedaje,
  • umocnienie relacji z użytkownikami, większą interakcję i wzrost liczby udostępnień w mediach społecznościowych,
  • zwiększenie statystyk linków naturalnych,
  • wzrost liczby zaindeksowanych stron wewnątrz serwisu (umożliwia to chociażby linkowanie wewnątrz artykułów),
  • podniesienie pozycji w wyszukiwarce Google,
  • lepszą sprzedaż, a w związku z tym – większe zyski.

Artykuł niejedno ma imię

Pod szyldem „Artykuły” oferujemy zróżnicowane, wręcz skrajnie różne treści. Możesz u nas zamówić tanie teksty pod zaplecze SEO, a także coś z zupełnie przeciwnego bieguna, czyli specjalistyczne artykuły stworzone na potrzeby najbardziej wymagających odbiorców. Poniżej prezentujemy najpopularniejsze typy treści, a także omawiamy korzyści wynikające z ich zamieszczania.

1. Artykuły informacyjne na strony WWW
Są to teksty tworzone na poszczególne podstrony danej witryny, które mają zapewnić użytkownikowi lepsze rozeznanie w prezentowanej mu ofercie, a także rozjaśnić mu zasady korzystania z odwiedzanej strony. Najważniejsze, aby wszystkie informacje – nawet te najbardziej schematyczne – zostały podane w unikalnej formie. Jako Writers.pl realizujemy zamówienia na całe witryny oraz na pojedyncze treści na stronie. W oparciu o podane wytyczne przygotowujemy teksty pożądanej długości – zawsze ciekawe, poprawne językowo i budujące pozytywny przekaz.

Jakie artykuły na stronę WWW należy zamówić w pierwszej kolejności? Przykładowo – prowadząc sklep internetowy należy podsunąć klientom stosowną instrukcję użytkowania. Obowiązkowo trzeba zamieścić na witrynie regulamin, a także informacje dotyczące obsługi procesu zakupowego, możliwych form płatności i kosztów dostawy. Artykułem informacyjnym można również nazwać tekst, który czytasz właśnie w tym momencie. Niezależnie od rodzaju prowadzonego biznesu, warto zamieścić na witrynie takie działy, jak „Kontakt”, „FAQ” (najczęściej zadawane pytania) czy też „O nas”/„O firmie”. Wszystkie tego typu treści powinny zostać podane w zrozumiałej, przystępnej formie. Szczególną wagę należy przywiązać do przedstawienia swojej firmy i profilu jej działalności. Nasi copywriterzy zadbają o taką prezentację Twojej marki, aby artykuły informacyjne:

  • stały się Twoją wirtualną wizytówką,
  • w jasny, czytelny sposób przedstawiały Twoją ofertę,
  • wzbudzały zaufanie i pozytywne emocje grupy docelowej (wówczas użytkownicy lepiej zapamiętają stronę i chętniej na nią powrócą),
  • budowały przyjazny, ekspercki wizerunek Twojej firmy i stawiały Cię na pozycji autorytetu,
  • były przyjazne nie tylko użytkownikom, ale też wyszukiwarce – uwzględniały SEO i wspierały proces pozycjonowania.

2. Artykuły zapleczowe
Teksty zapleczowe, tak zwane „zapleczówki”, najłatwiej opisać jako formę pośrednią pomiędzy preclami a pełnowartościowymi artykułami. Są one dłuższe i droższe niż precle (teksty najgorszej jakości), przy czym o wiele lepiej wpływają na pozycjonowanie. Artykuły zapleczowe umieszcza się na tzw. zapleczu pozycjonerskim, czyli na stronach, które mają za zadanie wywindować promowaną przez nas witrynę w wynikach wyszukiwania. Oczywiście same zapleczówki nie zapewnią powalającego rezultatu – w końcu Google ustala kolejność wyników w oparciu o kilkaset czynników rankingowych. Jednocześnie wiadomo, że od lat jednymi z kluczowych kryteriów pozostają liczba i jakość linków przychodzących. Owe odnośniki nie mogą być jednak osamotnione i wlepiane byle gdzie. Dobrze, aby były otoczone wartościowym, unikalnym tekstem, który będzie przeznaczony do czytania przez ludzi, a nie tylko przez roboty...

Nad zapleczem pozycjonerskim można mieć pełną kontrolę – tworzyć linki wewnętrzne, budować jego poziomy, wzmacniać działanie poprzez umiejętne stosowanie słów kluczowych. Żadna strona wspierająca nie może przy tym istnieć bez treści. Im ciekawszy, dłuższy i ładniej sformatowany tekst, tym lepiej zadziała dany link. Warto więc pozycjonować swoją witrynę dobrymi, wartościowymi tekstami i zamieszczać je na liczących się stronach zapleczowych.

Dobry artykuł zapleczowy musi:

  • być spójny i poprawny pod względem stylistycznym, ortograficznym, interpunkcyjnym,
  • trzymać się tematyki pozycjonowanego serwisu,
  • cechować się średnią wartością merytoryczną (pisanie zapleczówek nie wymaga specjalistycznej wiedzy ani długiego researchu, z czego wynika ich niższa cena),
  • być atrakcyjny wizualnie – posiadać dobry tytuł, zawierać podtytuły i wyróżnienia/wypunktowania, słowem – mieć urozmaiconą strukturę,
  • zawierać frazy kluczowe (nie wolno jednak upychać ich na siłę – artykuł musi wyglądać naturalnie, a słowa kluczowe powinny być rozmieszczone równomiernie),
  • być unikalny – jak zresztą każdy tekst zamieszczany w sieci, który ma za zadanie skutecznie wzmacniać pozycjonowany serwis.

Ważne, aby pamiętać, że artykuły zapleczowe są przeznaczone do czytania przez realnych użytkowników. Wiele zaplecz SEO to komentowane blogi, które dają szanse na lajki i udostępnienia. Fakt, że zaplecze nie jest Twoją główną stroną, nie oznacza wcale, że w ich przypadku nie warto inwestować w porządnie napisane teksty.

3. Artykuły poradnikowe/specjalistyczne
Tworzenie artykułów poradnikowych wymaga szczególnej sprawności językowej i sporej dozy kreatywności. Muszą one podawać rzeczowe informacje w atrakcyjnej formie. Dobrze, jeśli copywriter stosuje sztuczki, które sprawiają, że tekst jest chętniej czytany i lepiej się klika. Tego typu usługa jest skierowana do firm i sklepów internetowych, które chcą zainwestować w content marketing i przyciągnąć do siebie użytkowników poprzez oferowanie praktycznej wiedzy. W czasach, kiedy Internet jest pierwszym miejscem, w którym szukamy odpowiedzi na nasze pytania, poradniki cieszą się szczególną popularnością. Mogą one dotyczyć problemów dnia codziennego albo zapewniać fachową pomoc przy wyborze produktów lub usług. Ważne, żeby dostosować poradnikowe treści do profilu prowadzonej działalności. Zajmujesz się sprzedażą suplementów? Pisz przede wszystkim o zdrowiu, gospodarce organizmu, treningach i diecie. Rzetelne, przydatne i dobrze napisane teksty z czasem staną się popularne, a to przełoży się na wymierne korzyści.

Artykuły poradnikowe umożliwiają:

  • skuteczne wypozycjonowanie witryny w Google,
  • napływ nowych użytkowników i zwiększenie liczby fanów marki,
  • wypromowanie firmy jako branżowego autorytetu, który chętnie dzieli się ze swoimi odbiorcami przydatnymi wskazówkami – słowem, osiągnięcie wymiernych korzyści wizerunkowych.

Możesz także zamówić u nas branżowe artykuły specjalistyczne. Tworzenie podobnych tekstów wymaga największych umiejętności. Konieczna jest do tego fachowa wiedza, a w przypadku jakichkolwiek braków – porządny research. W serwisie Writers.pl uruchomiliśmy opcję doboru zespołu copywriterów do konkretnych projektów. Możesz wyszukać autorów, którzy piszą teksty bardzo dobrej jakości i zaprosić ich do zespołu na podstawie wystawianych im ocen oraz zadeklarowanych zainteresowań. Tworzenie artykułów specjalistycznych wymaga często współpracy merytorycznej z klientem. Dlatego ważne jest, aby jak najlepiej skonstruować wytyczne. Jeśli wykonane zlecenie zawiera jakiekolwiek nierzetelne elementy, istnieje możliwość zgłoszenia koniecznych poprawek.

Teksty specjalistyczne muszą być unikalne, przygotowane do pozycjonowania i doskonale napisane. Przede wszystkim powinny jednak dobrze zgłębiać poruszany temat. Warto wybierać do współpracy takich copywriterów, którzy interesują się daną branżą – modową, technologiczną, prawniczą, medyczną, sportową czy jakąkolwiek inną. Writers.pl pozwala stworzyć wymarzony zespół autorów zorientowanych w danej dziedzinie, a zatem potrafiących dostarczać potrzebne Ci materiały w najwyższej jakości.

Warto dodać, że jednymi z najchętniej czytanych poradników w Internecie są rankingi. Dlaczego? Wystarczy zastanowić się nad tym, jak funkcjonuje wyszukiwanie informacji w sieci. Zwykle użytkownicy usiłują znaleźć fachowe opinie na temat danego produktu, ale to im nie wystarcza; rozczytują się w odnajdywanych danych, aby jakoś je ze sobą porównać. Dlatego ułożenie poszczególnych propozycji w znaczącej kolejności albo chociaż wyłonienie najlepszych z nich znacząco ułatwia internautom wybór. Zestawienie paru bądź parunastu produktów bądź usług zapewni użytkownikom lepszy, pełniejszy ogląd na sprawę i pomoże im podjąć odpowiedzialną decyzję. Przy okazji można wypromować własną ofertę i kontynuować umacnianie swojego firmowego autorytetu.

Ani artykuły poradnikowe, ani artykuły specjalistyczne nie przypominają w niczym nachalnych reklam. Zamiast zachwalać w niebogłosy zalety wszystkich oferowanych produktów, stosują raczej taktykę wprawnych nawiązań i pobudzania zaangażowania czytelników. Takie dzielenie się pomocnymi, interesującymi informacjami z pewnością zostanie docenione przez potencjalnych klientów.

4. Artykuły na bloga
Pod szyldem „Artykuły” realizujemy również jednorazowe zlecenia na blogi firmowe, a także zajmujemy się regularnym pisaniem postów. Wychodzimy z taką propozycją do firm, które chciałyby posiadać własnego bloga, ale brakuje im czasu bądź umiejętności, aby go efektywnie prowadzić. Wystarczy, że zasugerujesz naszym copywriterom interesujący Cię styl i określisz preferowaną tematykę, a otrzymasz wysokiej jakości posty, które pomogą wypromować Twoją działalność.

Jako Writers.pl oferujemy wpisy rozmaitego rodzaju – skierowane na blogi firmowe, ale też lifestylowe, działające przy większych portalach internetowych itd. Nie ma tematu, który byłby nam obcy albo którego nie potrafilibyśmy lepiej zgłębić. Piszemy teksty zarówno o budownictwie czy podróżach, jak i o kulturze, mediach społecznościowych czy samym SEO. Oferujemy artykuły poradnikowe, specjalistyczne, lifestylowe i czysto reklamowe. Nasze doświadczenie pozwala nam tworzyć atrakcyjne posty, które wyróżniają obsługiwane blogi spośród konkurencji. Podejmując się dostarczania artykułów na bloga, jesteśmy maksymalnie elastyczni – nie działamy taśmowo, ale bierzemy pod uwagę czynniki indywidualne dla każdego przedsiębiorstwa.

Dobrze prowadzony blog:

  • doskonale urozmaica content na firmowej stronie – pomaga promować markę poprzez opowiadanie o branżowych nowinkach, produktach czy samym funkcjonowaniu firmy,
  • buduje autorytet marki,
  • zwiększa świadomość na jej temat,
  • korzystnie wpływa na proces pozycjonowania (między innymi poprzez zaszywanie w treści wpisów odpowiednio dobranych słów kluczowych),
  • pozwala ściągać dodatkowy ruch z wyszukiwarki,
  • generuje efekt poczty pantoflowej (strony z blogami posiadają ok. 97% więcej linków zwrotnych i prawie 400% więcej indeksowanych stron),
  • zwiększa zaufanie, przywiązanie i zaangażowanie ze strony użytkowników.

Niezależnie od wybranego typu treści, warto pamiętać o jednej wspólnej kwestii, jaką jest regularność publikacji. Decydując się na tworzenie bazy artykułów, powinieneś dodawać je w określonych odstępach czasu. Strona firmowa musi „żyć” i być aktywna, dlatego trzeba ją stale rozbudowywać o nowe, przydatne, a przede wszystkim unikalne treści. Ponadto zarówno w przypadku poradników, jak i blogów działamy na dwa sposoby. Możemy samodzielnie wyszukiwać zagadnienia, które pasują do tematyki strony albo też poruszać tematy bezpośrednio wskazane przez klienta. Ostateczna decyzja należy do Ciebie!

5. Artykuły sponsorowane
Artykuły sponsorowane to teksty przeznaczone do promocji danego serwisu, usługi czy produktu poprzez ich publikację w mediach. Stanowią one podstawę reklamy natywnej – zamieszcza się je w spokrewnionych tematycznie portalach lub działach tematycznych, aby promocja przebiegała jak najbardziej naturalnie. Przykładowo - jeśli zajmujesz się ocieplaniem mieszkań, możesz zamówić u naszych copywriterów teksty na temat wiodących trendów w budownictwie, które będą nawiązywać do Twojej oferty, a następnie opublikować je w portalach traktujących o podobnych problemach.

Artykuł sponsorowany może przyjmować rozmaite formy. Bywa całkiem jawną reklamą firmy, sposobem na budowanie sieci linków pozycjonujących, a także elementem działań public relations – czasem łączy wszystkie te funkcje jednocześnie. Najlepiej, jeśli artykuł omawia jakieś szersze zagadnienie, a reklama pojawia się mimochodem, jedynie jako nienachalna wzmianka. Można także stosować bardziej bezpośrednie metody promocji, na przykład publikować newsy o ostatnich sukcesach danej firmy albo o historii konkretnej marki. Wszystkie te teksty łączy jedno – są one zamieszczane wraz z linkiem do strony docelowej i opisywane jako materiały partnerskie. Co bardzo istotne, za publikację takich artykułów należy zapłacić.

Podobne artykuły to znakomity sposób, żeby:

  • zyskać bardzo cenne linki przychodzące, a w związku z tym – nowe źródła ruchu,
  • zaciekawić czytelników swoją ofertą poprzez podsunięcie im atrakcyjnej treści,
  • w naturalny sposób pozyskać sympatyków marki, a także nowych klientów,
  • wypromować się na kompetentnego specjalistę w obrębie danej branży.